محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ شهريور

استارتاپ فناوری مالی N26 در حال جذب مشتریان بیشتری است. این شرکت در ماه مارس خبر از 300 هزار مشتری داده بود و حالا در سراسر اروپا 500 هزار مشتری دارد. مهم‌تر از همه آنکه رشد شرکت در حال شتاب بیشتری است، زیرا این شرکت که در ماه مارس گزارش کرده بود روزانه هزار مشتری به آن اضافه می‌شود، حالا این عدد به 1500 نفر در روز رسده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

همان‌طور که شرکت‌های خودروسازی، ابتکارات خودرویی با قابلیت اتصال خود را افزایش می‌دهند، این شرکت که راه حلی برای اتصال خودروها به شبکه های اینترنت به صورت جهانی ساخته است، افزایش دور مالی قابل توجهی از یک گروه از سرما‌یه‌گذاران که شامل Audi و Qualcomm هستند را داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

چهار سال پیش، زمانی که اولین یونیکورن‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفتند، 39 استارتاپ در این لیست وجود داشتند که تنها یکی از آن‌ها سخت‌افزاری بود. امروز جهان 213 یونیکورن دارد و 18 تای آن‌ها استارتاپ‌های سخت‌افزاری هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

بر اساس قرارداد جدیدی، کمپانی سامسونگ 7 میلیارد دلار در زمینه‌ی تولید حافظه‌ی فلش در چین سرمایه گذاری می کند. مدت زمان این قرارداد 3 سال عنوان شده است. کمپانی سامسونگ پیشرو در تولید حافظه‌ی فلش است و قصد ندارد آن را متوقف کند. این شرکت تاکنون 2.3 میلیارد دلار برای گسترش ظرفیت این کارخانه در استان شیان در چین سرمایه گذاری کرده است و بقیه‌ی مبلغ نیز در طول سه سال آینده پرداخت خواهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ شهريور

Forward Networks که به شرکت‌ها به منظور مانیتور کردن و ارزیابی ترافیک شبکه در بین سوئچ، روتر و فایروال کمک می‌کند، به تازگی خبر از جذب سرمایه‌ای ۱۶ میلیون دلاری داده است. در بین سرمایه‌گذاران نام‌هایی چون Andreessen Horowitz و A.Capital Ventures نیز دیده می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ شهريور

Elon Musk قصد دارد مغز افراد را به طور مستقیم به کامپیوتر متصل کند. جالب آنکه سرمایه‌گذارانی برای به حقیقت تبدیل کردن این تخیل دانشمندان نیز آماده هستند. بر اساس اسناد جدیدی از SEC، استارتاپ Musk تاکنون دارای ارزش مالی ۲۶/۹۶ میلیون دلار است و انتظار می‌رود که به طور تکنیکی این دور تأمین بودجه که همچنان باز است تا حدود 100 میلیون دلار افزایش پیدا کند. با این حال Musk توئیت کرد که Neuralink برای مدتی طولانی افزایش سرمایه ندارد. وی ادامه داد که Neuralink به دنبال یافتن سرمایه‌گذار نیست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

گزیه‌ی دیگر فروش کل شرکت است. زمانی HTC یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکنندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل Android بود. در ابتدای کار این شرکت تعدادی از مهم‌ترین گوشی‌های Android را این شرکت می‌ساخت. از اولین این مدل‌ها T-Mobile GL و Nexus One بودند. به هرحال در سال‌های اخیر Samsung با ساخت مجموعه‌های Galaxy خود به نوعی بر این بازار چیره شده است، در نتیجه HTC هم پول و هم تلاش برای ادامه‌ی راه را به نظر از دست داده است.

ادامه مطلب