محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش همکاران سیستم، شرکت مایکروسافت امروز نتایج مالی فصل قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ را به قرار زیر منتشر کرد و آن را با نتایج مالی خود در مدت مشابه سال قبل مقایسه کرد:
-مجموع درآمدها 43.1 میلیارد دلار محاسبه شد که این رقم رشد 17 درصدی را نشان داد
-درآمد عملیاتی 17.9 میلیارد دلار بود و برای آن رشد 29 درصدی محاسبه شد
-درآمد خالص در این فصل 15.5 میلیارد دلار بود و رشد 33 درصدی را تجربه کرد
-درآمد به دست آمده از هر سهام 2.03 دلار بود و میزان افزایش آن 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل برآورد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

به گزارش دیجیاتو، کاربران ردیت چندین روز پیش توانستند قیمت چندین سهم و حتی رمزارز را افزایش دهند که یکی از آن‌ها، کمپانی بلک‌بری بود. ارزش سهام این کمپانی برای مدتی رشد چشمگیری را تجربه کرد و باعث شد برخی از مدیران بلک‌بری، از این فرصت برای فروش سهام خود استفاده کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

به گزارش زومیت، اپل با عرضه ۱۹٫۲ میلیون دستگاه تبلت در سال ۲۰۲۰ به برترین تولیدکننده تبلت در دنیا تبدیل شد.
شیوع ویروس کرونا شرایط جدیدی برای بازار کامپیوتر شخصی و تبلت به وجود آورده است. به گزارش GSMArena و براساس اطلاعاتی که Canalys منتشر کرده، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵۲٫۸ میلیون دستگاه تبلت راهی بازار شده که بالاترین رقم در طول تاریخ است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

سقوط هواوی به ششمین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهانتحریم‌های هواوی در آخرین فصل سال ۲۰۲۰ تاثیرات جدی روی هواوی، غول فناوری چین گذاشت و طی پنج سال گذشته کمترین سهم بازار را به دست آورد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

به گزارش دیجیاتو، شرکت Counterpoint Research آمار صادرات موبایل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ و همچنین سال تقویمی ۲۰۲۰ را منتشر کرد. سامسونگ با صادرات ۲۵۵.۷ میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین برند دنیای موبایل در سال گذشته میلادی لقب گرفته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

فروش جهانی تراشه در سال ۲۰۲۰ با افزایش تقاضا در سه ماه آخر سال که افت شدید در ماههای مارس و آوریل را جبران کرد، ۶.۵ درصد رشد کرد.
انجمن صنعت نیمه رسانا (SIA) که گروه نماینده اکثر شرکتهای تراشه سازی آمریکا و بسیاری از شرکتهای بین المللی است، اعلام کرد فروش جهانی تراشه در سال ۲۰۲۰ به ۴۳۹ میلیارد دلار رسید. فروش شرکتهای تراشه سازی آمریکایی حدود ۲۰۸ میلیارد دلار معادل ۴۷ درصد از کل فروش تراشه بود.
فروش تراشه در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۹۴.۱۵ میلیارد دلار رسید که ۱۹.۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

شرکت تکنولوژی کوایشو مالک اپلیکیشن ویدیو‌های کوتاه در چین قرار است ۵/۴ میلیارد دلار از عرضه عمومی خود در بورس هنگ کنگ جذب سرمایه کند که به دلیل تقاضای بالای سرمایه‌گذاران بالاترین هدف جذب سرمایه محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ بهمن

مایکروسافت اعلام کرد فروش سه ماهه دوم مالی این شرکت ۱۷ درصد رشد کرد که به مدد تقاضای بالا برای خدمات رایانش ابری و ابزارهای نرم‌افزاری بوده که از دورکاری کارمندان حمایت می‌کنند.

ادامه مطلب