محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۴ خرداد

به گزارش دیجیاتو، معضل کمبود جهانی تراشه در حال حاضر صنایع مختلفی از جمله تولید گوشی‌های هوشمند،‌ سیستم‌های کامپیوتری و حتی خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد این مشکل می‌تواند در برخی بازارها باعث افزایش قیمت دستگاه‌هایی همچون رایانه‌های شخصی، گوشی‌های موبایل و حتی لوازم خانگی شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد

به گزارش پیوست، ای‌بی غول حراجی آمریکا در سال ۲۰۰۲ شرکت پی‌پل را خریداری کرد و سال ۲۰۱۵ این شرکت از ای‌بی جدا شد و حالا به پایان کامل همکاری این دو شرکت رسیدیم. پی‌پل قرار بود به مدت ۵ سال و به عنوان یک دوره گذار، پردازش پرداختی‌های ای‌بی را ادامه دهد و حالا ای‌بی رسما جدایی خود از این شرکت پرداخت را به اطلاع فروشندگان رسانده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ خرداد

طبق گزارشی جدید تخمین‌زده می‌شود که بازار موبایل در سال جاری میلادی ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل رشد کند. این رقم بیشترین میزان رشد بازار مذکور از ۲۰۱۵ میلادی تاکنون است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، قیمت گوشی‌های موبایل طی روزهای اخیر با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده و علت این موضوع، عرضه مازاد بر تقاضا در بازار کشور توصیف شده است. دلایل متعددی دست به دست یکدیگر داده‌اند که کاهش قیمت موبایل در بازار کشور اتفاق بیفتد؛ موقعیتی که در حال حاضر به نفع خریدار و از طرفی به ضرر فروشندگان است. آنطور که انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید بیش از ۱۵ میلیون گوشی در اوایل سال وارد کشور شده که هنوز بخش اعظمی از آن فروش نرفته‌ است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ خرداد

فروش رایانه شخصی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۸۳.۹۸۱ میلیون واحد رسید که ۵۵.۲ درصد رشد سالانه داشت و به سازندگان رایانه شخصی کمک کرد رشد درآمد چشمگیری را گزارش کنند با این همه تامین تقاضای فوق العاده چالش بزرگی برای شرکتهایی است که با کمبود قطعات دست و پنجه نرم می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد

به گزارش دیجیاتو، انویدیا با کسب درآمد ۵،۶۶ میلیارد دلاری در فصل اول مالی سال جاری، رشد چشمگیر ۸۴ درصدی درآمد سالیانه را تجربه کرده است. پردازنده‌های مخصوص استخراج این شرکت نیز به تنهایی فروشی بالغ بر ۱۵۵ میلیون دلار را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ شیائومی، رشد ۵۴.۷ درصدی درآمد این شرکت را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. شیائومی با سهم بازار ۱۴ درصدی در جایگاه سوم عرضه موبایل در بازارهای جهانی و به فاصله کمی بعد از اپل با سهم ۱۵ درصد ایستاده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی آژانس تحقیقاتی «Omdia »، سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۱ با سهم بازار ۳۲.۹ درصدی در بازار تلویزیون‌های هوشمند صدرنشین و ال‌جی و سونی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ادامه مطلب