محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ فروردين

به گزارش خبرآنلاین، یکی از معتبرترین موسسات مرتبط با تحقیقات رسانه‌ای و سرمایه‌گذاری در چین، موسسه «هورون» (Hurun) لیستی از پولدارترین کمپانی‌های چینی با مالکیت خصوصی را معرفی کرده است که از این میان شرکت هوآوی در صدر این لیست قرار گرفته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ فروردين

دولت‌های سراسر جهان در مواجهه با کمبود تراشه که صنایع خودروسازی و لوازم الکترونیک را با چالش جدی روبرو کرده و وابستگی آنها به شرکتهای تایوانی را بارز کرده است، حمایت مالی عظیمی برای ساخت کارخانه‌های تولید نیمه رسانا فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۸ فروردين

میزان تجهیزات خانه هوشمند در سال ۲۰۲۰ با رشد ۴.۵ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن به ۸۰۱.۵ میلیون دستگاه رسید و پیش‌بینی می‌شود میزان آن تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۴ میلیارد دستگاه برسد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۴ فروردين

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، ارزش سهام شرکت تجارت الکترونیک کره‌ای کوپانگ (Coupang) با عرضه اولیه آن در بورس نیویورک در روز ۱۱ مارس، ۴۰ درصد افزایش یافت و بوم‌کیم، بنیان‌گذار و مدیر عامل این شرکت را ثروتمند کرد. ارزش کلی شرکت کوپانگ با این عرضه اولیه به ۱۰۹ میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۳ فروردين

به گزارش پیوست، خبرهای مختلفی در چند ماه گذشته از کمبود نیمه رسانا در دنیا منتشر شده است که می‌تواند روی صنعت‌های مختلف از خودروسازی گرفته تا تکنولوژی را تحت تاثیر قرار دهد. حالا استیون مولنکووف، مدیرعامل کوالکام می‌گوید که کمبود نیمه رساناها روبه بهبود است و شاهد پیشرفت در زمینه رفع مشکل کمبود چیپ هستند. کمبود چیپ باعث شده تا بسیاری از صنایع در روند تولید خود با مشکل مواجه شوند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ اسفند

به نوشته‌ی روزنامه ایران، با شیوع کرونا، تنها در سال گذشته 319 میلیون نفر بر تعداد کاربران اینترنت جهان افزوده شد تا مردم جهان بتوانند با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت قوانین مربوط به قرنطینه، از راه دور در جلسات کاری، کلاس‌های درس و... حاضر شوند. گزارش‌های ابتدای سال 2021 نشان می‌دهد که حدود 60درصد از جمعیت 7.83 میلیارد نفری جهان یعنی 4.66میلیارد نفر، کاربر فعال اینترنت هستند و در طول مدت آنلاین بودن خود، مدت زمان زیادی را صرف حضور در اپلیکیشن‌های موبایلی می‌کنند. انتظار می‌رود ارزش اقتصادی بازار اپلیکیشن‌ها تا پایان سال 2021 به 6.3تریلیون دلار برسد درحالی که این رقم در سال 2016حدود 1.3تریلیون دلار بوده است. اما کاربران چقدر به اپلیکیشن‌ها وابسته اند؟ اپلیکیشن‌های برتر سال 2021 کدام ها هستند و کدام کشور در زمینه طراحی اپلیکیشن گوی سبقت را از بقیه ربوده است؟

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ اسفند

ورایزون قصد دارد طی سه سال آینده برای راه‌اندازی و توسعه شبکه 5G خود روی باند فرکانسی C مبلغ 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و هزینه کند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور معتقد است پهنای باند خانگی به اندازه تلفن همراه به رشد درآمد شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده از 5G کمک خواهد کرد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند