محبوب ترین ها
ترفند و آموزش
الناز فرجی۳:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

ransomeware بدافزار خاصی است : بعد از اینکه کامپیوترتان آلوده شد ، داده هایتان را رمز گشایی میکند و به شما کلید را نمیدهید تا اینکه به سازندگانش کمی پول بدهید . در مواجه با بدافزار اشتباه نکنید ، پرداخت پول معمولا بهترین راه برای پس گرفتن داده هایتان است . مخصوصا اگر پشتیبانی نداشته باشید . حالا بر اساس گفته های کمپانی امنیتی شبکه های پالو آلتو ، اولین ransomware ساختاری که روی OS X اپل کار میکند کشف شده است . این بدافزار که KeRanger نام دارد ، در ورژن 2.90 نرم افزار transmission ، معمولا یک اپلیکیشن قانونی bittorrent قرار میگیرد . سه روز صبر میکند و بعد انواع خاصی از داده ها را در یک سیستم آلوده کد گذاری میکند و سپس از شخص درخواست حدود 405 دلار میکند . ورژن های آلوده ی نصب کننده ی transmission در روز چهارم مارس کشف شدند و هر کسی که transmission 2.90 را در این تاریخ دانلود کرده باشد سیستم OS X اش را با بدافزار KeRange آلوده کرده است .

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

این روزها اگر به هر اداره ای سر بزنید حتماً چند کارمند را پشت میزهای ایستاده خواهید دید. ادارات زیادی از کاخ نخست وزیری استرالیا تا کاخ سفید آمریکا به این میزهای جدید روی آورده اند. برخی مطالعات می گویند نشستن برای مدت زمان طولانی برای سلامتی خوب نیست، در حالی که برخی دیگر مدعی هستند کار کردن بصورت ایستاده فعالیت های گروهی را بهبود می بخشد. البته هنوز هم افرادی هستند که اعتقاد دارند نشستن برای چند ساعت مشکلی ایجاد نمی کند.
کمپانی Refold واقع در نیوزیلند یکی دیگر از کمپانی هایی است که سعی دارد شیوه کار کردن ما را تغییر دهد. میز ایستاده این کمپانی 250 دلار قیمت داشته و قابل خم شدن، حمل و بازیافت می باشد. تمام این ویژگی ها به لطف استفاده از مقوا میسر شده است. اگر این میز از فولاد یا چوب ساخته می شد قیمتی بالاتر از 1000 دلار پیدا می کرد.
با استفاده از شیارهای مخصوص میت وان میز را خم و به راحتی آن را حمل کرد. ضخامت مقوا 5 میلی متر بوده و این میز قادر است تا وزن 84 کیلوگرم را تحمل کند. عمر پیش بینی شده برای این میز مقوایی 1 تا 3 سال عنوان شده است. این میز در سه ارتفاع 100، 105 و 110 سانتی متری عرضه شده است.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
مصطفی طبری۱:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

ویندوز 10 مایکروسافت حالا بر روی ده ها میلیون کامپیوتر نصب شده ولی این آپدیت رایگان خالی از مشکل هم نیست. مشکلات و باگ های مختلفی وجود دارند که برخی از آنها در حال حاضر برطرف شده و بقیه نیز باید در آپدیت های بعدی رفع گردند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده اند، اشغال فضای زیادی از رم کامپیوتر توسط System process است. این پروسه در واقع باگ نبوده و برای ارائه تجربه کاربری بهتر در ویندوز 10 بکار گرفته شده است، اما خوشبختانه می توانید از دست آن خلاص شوید.
System process در برخی موارد می تواند تا بیش از 1 گیگایابت رم را اشغال کند که بسیار زیاد است. یکی از مزایای ویندوز 10 مدیریت بهتر رم می باشد که برخلاف سیستم های pagefile گذشته، این بار ویندوز اطلاعات صفحات قدیمی را فشرده می کند تا حجم کمتری داشته باشند، اما آنها را همچنان در رم نگه می دارد.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا رزمی۶:۳۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

کار با گوگل درایو هزاران بار راحت‌تر شد. این کمپانی یک‌سری ویژگی‌های جدید در گوگل درایو، صفحات و اسلاید‌ها فعال کرده است. در امکانات جدید می‌توانید به جای تایپ کردن صحبت کنید. همچنین ابزارهایی برای کار همزمان نیز بر روی درایو قرار گرفته است.

گوگل داک تایپ صدا در گوگل کروم، "iOS" و اپلیکیشن اندروید را نیز پشتیبانی می‌کند. زمانی که این امکان را در منوی "Tools" کروم فعال می‌کنید با کمک آیکون میکروفنی که بر روی کروم نصب شده است می‌توانید حرف‌هایتان را تایپ کنید. استفاده از این امکان در اپلیکیشن اندروید و "Tools" امکان‌پذیر است و برای این کار از "voice commands" می‌توانید استفاده کنید.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۳:۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

سیری، ناو و کورتانا دستیارهای صوتی‌ای هستند که شرکت‌های بزرگ همچون اپل، گوگل، مایکروسافت برای کاربران خود عرضه کردند، این در حالی است که فیس‌بوک هم از دستیار صوتی خود به نام "M" رونمایی کرد و شروع به تست این دستیار صوتی در اپلیکیشن مسنجر برخی کاربران خود کرده است.
فیس‌بوک این دستیار صوتی را برای اپلیکیشن مسنجر خود طراحی کرده و به کاربران امکان رزرو رستوران، سفارش آنلاین گل برای تولد وغیره را می‌دهد. هدف دستیار صوتی فیس‌بوک، پاسخ قطعی به درخواست شما است، و در این خصوص سوالاتی را برای رسیدن به جواب درست و کامل‌تر از شما می‌پرسد.
دستیار صوتی فیس‌بوک برخلاف سایر دستیار‌های صوتی، جنسیت مشخص ندارد، این دستیار توسط بخش هوش‌مصنوعی تیم فیس‌بوک طراحی شده است.
فیس‌بوک دستیار صوتی خود را رقیب سایر دستیار‌های صوتی می‌داند و می‌گوید دستیار صوتی "M" می‌تواند کارهایی را انجام دهد که سایر دستیارهای صوتی قادر به انجام آن نیستند، فیس‌بوک دستیار صوتی خود را فراتر از یک کمک‌کننده دانست.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا رزمی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

مرورگر ابزار بسیار مهمی برای کلیه کاربران دنیای مجازی است. تنظیمات مرورگر هم بسیار حساس است، چراکه عدم اعمال تنظیمات درست و مهم، منجر به ایجاد خطرات جدی همچون از دست دادن اطلاعات، به خطر افتادن حریم خصوصی شما و غیره می‌شود. بهتر است از تنظیمات و افزونه‌های مرورگر مورد استفاده خود برای برقراری امنیت و عدم ایجاد خطر و مشکل استفاده کنیم. در این مقاله آموزشی به تنظیمات مهم برای مرورگر شما می‌پردازیم.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

دراپ‌باکس یکی از فضاهای مجازی پرکاربرد و محبوب در میان کاربران دنیای مجازی، به‌طور مداوم قابلیت‌های جدیدی را برای سرویس خود ارائه می‌دهد. دراپ‌باکس در آخرین به‌روزرسانی خود، از به اشتراک‌گذاری آدرس‌های اینترنتی خبر داده است.

با این قابلیت جدید دراپ‌باکس، شما قادر خواهید بود که با کشیدن و رها کردن آدرس‌های اینترنتی به پوشه‌ها، این آدرس‌ها را ذخیره کنید و سپس نسبت به اشتراک‌گداری آن اقدام کنید.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

شاید امروز خیلی از کاربران فیسبوک به یاد نداشته باشند که وقتی این شبکه اجتماعی در آغاز به راه افتاد، قصد داشت محملی باشد برای بلاگ‌نویسی کاربران اینترنت و همچنین آلبومی از خاطرات تلخ و شیرین آن‌ها. اما در چند سال بعد از شروع فعالیت، فیسبوک اقدام به حذف یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی کرد که آن را تبدیل به محملی برای وبلاگ‌نویسی می‌کرد؛ بخش نوت یا یادداشت.

ادامه مطلب