محبوب ترین ها
ترفند و آموزش
دنیا شکوهی۱۱:۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

برای خرید لپ تاپ به بازار رفته اید؟ بهترین زمان را انتخاب کرده اید.
ما در حال حاضر به بهترین زمان برای خرید لپ تاپ رسیده ایم. دلایل آن:
ما بر روی سراشیبی معاملات لپ تاپ و کامپیوتر شخصی قرار داریم.
نیازهای خود را بدانید
داشتن لپ تاپ آخرین مدل بسیار وسوسه انگیز است. اما قبل از خرید باید به خوبی بدانید که به چیز نیاز دارید. آیا زیاد سفر می کنید؟ سرکار از لپتاپ استفاده میکنید؟ ویدیو 4K ادیت میکنید؟ در تختخواب فیلم تماشا میکنید؟
یک لیست درست کنید، برای خود یک نقشه بریزید، با شریکتان،والدینتان، یا حیوان خانگیتان مشورت کنید. اما مطمئنا شوید که چگونه از لپ تاپتان استفاده خواهید کرد. هیچ نیازی به خرید لپ تاپی با CPU قدرتمند ندارید اگر تنها فایل ورد ادیت میکنید. به علاوه اگر لپ تاپ شما به ندرت میز کار شما را ترک میکند، نیازی به مدل ultraportable با 10 ساعت عمر باتری ندارید. اگر نیازهای شما با دستگاههای چندگانه متناسب است، دستگاه ارزانتر اما متناسب بازی بزرگ برای استفاده خانگی مناسب است، در حالیکه لپ تاپ یا تبلت 10 اینچی برای اتصالات خیلی شلوغ مناسب است. شما حتی ممکن است به این نتیجه برسید که مدل رومیزی با یک لپ تاپ ارزان پکیج کلی مناسب تری از یک لپ تاپ گران قیمت ارائه میدهد.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
دنیا شکوهی۱۷:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

مطمئنا دیگر نمیخواهید تصادف کنید.
درحالیکه مدت هاست مانت های(پایه نگهدارنده گوشی برای اتومبیل) شیشه اتومبیل به کاربران اجازه داده تا از اسمارتفون خود به عنوان صفحه نمایش استفاده کنند. تلاش برای استفاده از آن بر روی موتورسیکلت احمقانه به نظر میرسد، اما مدل مفهومی موتورسیکلت جدیدی از کمپانی هلندی رویت، پایه نگهدارنده تلفن را در مرکز و جلو قرار داده است و از یک آیفون به عنوان صفحه نمایش برای موتور رویت #95 استفاده کرده است.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
دنیا شکوهی۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

ممکن است کروم بهترین مرور گر حال حاضر باشد اما به طرز غریبی رم شما را اشغال میکند. اگر به Task manager خود نگاه کرده باشید احتمالا از تعداد فرایندهای کروم و حافظه ای که اشغال میکند شوکه شده اید. در اینجا علت و راهکارهای آن را بررسی میکنیم.
به چه دلیل کروم به این میزان از رم استفاده میکند؟
امروزه وب گردی بیشتر از آنچه تصور میکنیم پیچیده است. هنگامی که از کامپیوتر خود استفاده می کنیم بیشترین فعالیتی که انجام میدهیم در مرورگرمان اتفاق میافتد. باز کردن تب ها، تماشای ویدیو ها، استفاده از اپلیکیشن های تارنما...که با کل سیستم اختلاط پیدا میکند. کروم هر یک از تب ها، افزانه ها(plugin)، و اکستنشنها را به طور مجزا اجرا میکندکه اگر که یکی از عملگرها مانند فلش خراب شد کل سیستم از کار نیافتد. که به معنی استفاده بیشتر از حافظه یا همان رم میباشد. به این خاطر که مرورگر مجبور به تکثیر بعضی از وظایف برای همه تب ها می باشد که در نهایت منجر به راحتی تمام کارها میشود.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت

آیا تا بحال فکر کرده این که چطور میشه یه پهباد کوچیک ساخت؟ تا به امروز ما هم مثل شما فکر می کردیم که باید کار سختی باشه، اما اگر کمی از الکترونیک سر در میارید، به راحتی می تونید از وسایل دور و برتون یک پهباد کوچیک درست کنید.
صد البته شما می تونید بدون دردسر به فروشگاه ها سر بزنید و یا از اینترنت این پهباد کوچک رو بخرید اما اگه دوست دارید این وسیله رو خودتون آماده کنید و از خلاقیت خودتون استفاده کنید باید عرض کنم که این کار خیلی هم سخت نیست. در ادامه مطلب با ما باشیدبا آموزش ساخت یک پهباد خانگی.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت

فکر می کنم که همه ما جدا از مدل و نوع سیستم عاملی که گوشی هایمان دارند با مشکل کم شدن باتری و تمام شدن سریع باتری گوشی روبرو شده ایم. اما آیا واقعا راهی برای بهبود بخشیدن وضعیت باتری اسمارت فون ها وجود دارد؟ آیا باید از نرم افزارهایی که در این زمینه طراحی شده اند استفاده کرد؟ آیا راهکاری وجود دارد تا بدون نصب نرم افزار اضافی مصرف باتری گوشی خود را بهبود ببخشیم؟ در ادامه مطلب ما شما را با ۵ ترفند آشنا خواهیم کرد که می تواند مصرف باتری را در گوشی های شما کاهش دهد.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
مصطفی طبری۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

با پیشرفت دستگاه های هوشمند و اینترنت، بسیاری از کاربران دیگر تلویزیون و ماهواره های خود را کنار گذاشته و محتوای چندرسانه ای مدنظرشان را از طریق کامپیوتر، موبایل، تبلت و سایر دستگاه های هوشمند تماشا می کنند.
براساس گزارش یک موسسه آمریکایی، میزان پخش ویدیوهای آنلاین در سه ماهه پایانی سال 2014 تا 60 درصد رشد داشته است. این در حالیست که تماشای محتوای مختلف از طریق تلویوزیون تا 4 درصد با کاهش مواجه شده است.
در سال 2014 آمریکایی ها هر ماه بیش از 11 ساعت را به تماشای ویدیوهای آنلاین پرداختند که اگر میزان استفاده از تلفن های همراه، کنسول های بازی و پخش کننده های مختلف را به آن اضافه کنیم، قطعاً بیشتر از این خواهد شد.
اگرچه استفاده از محتوای چندرسانه ای در دستگاه های مختلف یک گام مثبت محسوب می شود، اما پخش آنلاین ویدیوها هنوز با مشکلاتی نظیر عدم اجرای ویدیوها، سرعت پخش پایین و تاخیرهای مداوم مواجه هستند.
اگر شما نیز به تماشای ویدیوهای آنلاین علاقه مند هستید، با این 5 ترفند می توانید به شکل بهتری از این ویدیوها لذت ببرید.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
مصطفی طبری۱۳:۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

امسال شاهد محصولات جدید گران قیمتی از Apple هستیم، که شامل ساعت Apple، MacBook جدید 12 اینچی، ورژن جدید Logic Pro که یک نرم افزار برای ساخت و تنظیم موزیک است از آن استفاده می شود، و به روز رسانی لپ تاپ های MacBook Air و MacBook Pro، 13 اینچی.
هر کسی که علاقه به خریداری یک MacBook جدید دارد، تمام این سخت افزار های جدید، انتخاب را برای اینکه کدام را خریداری کنیم، سخت تر می کند. متأسفانه، برای هر کسی نمی توان یک MacBook در حد عالی توصیه کرد، و هر مدلی ضعف ها و قوت های خودش را داراست. در واقع این موضوع تا حدی به توانایی خرید شما، قابلیت هایی که از آن انتظار دارید، و اینکه چقدر نیاز دارید قابل حمل باشد، باز می گردد.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رضا حسن زاده۸:۲۴ - ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

آخرین آپدیت عمومی عرضه‌شده برای آی‌اواس تا به امروز، یعنی نسخه‌ی ۸.۱.۱، حفره‌هایی که از آن‌ها برای جیلبریک‌کردن آی‌اواس ۸.۱ به وسیله‌ی ابزار جیلبریک پانگو استفاده شده بود را بست. اما چندی از این موضوع نگذشت که در ویدیوهای منتشرشده‌ی جدیدی iH8sn0w را دیدیم که دستگاه جیلبریک‌شده‌ی مجهز به آی‌اواس ۸.۱.۱ خود را به نمایش گذاشته بود.

ادامه مطلب