محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

به گزارش زومیت، گزارش‌ها از احتمال افزایش تدریجی ۸ تا ۱۳ درصدی قیمت کارت‌های گرافیک تا پایان سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهند.
برای مدتی است که اخباری در مورد احتمال افزایش قیمت قطعات سخت‌افزاری کامپیوترهای شخصی، انواع لپ‌تاپ‌ها و گجت‌های هوشمند به گوش می‌رسد. درواقع علت آن نیز به کمبود قطعات نیمه‌رسانا بازمی‌گردد که باعث شده برخی از محصولات در بازار نایاب شوند و رونمایی یا عرضه‌ی محصولات دیگر نیز به آینده موکول شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد

به گزارش زومیت، AMD از دو مدل کارت گرافیک سری رادئون پرو W6000 رونمایی کرده است که از معماری RDNA2 برخوردار هستند و برای ورک‌استیشن در نظر گرفته شده‌اند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد

به گزارش دیجیاتو، ایالات متحده آمریکا طی برنامه توزیع جهانی واکسن، ۷۵۰ هزار دوز واکسن در اختیار دولت تایوان قرار می‌دهد، اقدامی که می‌تواند مانع از تعطیلی کارخانه‌های تولید تراشه این کشور شود و از وقوع بحرانی عمیق‌تر در این بازار جلوگیری کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، شرکت انویدیا ساعاتی پیش از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود تحت عنوان GeForce RTX 3080Ti پرده برداشت.
محصولی که مبتنی بر معماری ساخت Ampere طراحی شده و ‌می‌تواند به نسبت پردازنده‌های نسل قبلی این یعنی یعنی RTX 2080 Ti، تا یک و نیم برابر عملکرد بهتری را ارائه دهد. به گفته انویدیا، این کارت گرافیک از تاریخ سوم ژوئن و با قیمت 1199 دلار وارد بازار خواهد شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ خرداد

ایسوس تلفن هوشمندی در سازمان TENAA به ثبت رسانده است که گفته می‌شود گوشی گیمینگ بعدی این شرکت با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود.
اواخر سال ۲۰۲۰ گزارشی در مورد گوشی گیمینگ بعدی ایسوس منتشر شد که طبق آن، کوالکام و ایسوس طی همکاری مشترکی می‌خواهند گوشی هوشمندی با توان پردازشی بالا برای علاقه‌مندان به بازی‌های اندروید بسازند. در آن زمان اطلاعات منتشرشده در حد طرح‌های اولیه بود؛ اما به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده است تا شاهد گوشی گیمینگ ایسوس با تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ باشیم.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ خرداد

در میان بحبوحه‌ کمبود جهانی تراشه، TSMC علاوه بر رونمایی از فناوری‌های جدید خود، اعلام کرد که تولید آزمایشی تراشه‌ ۴ نانومتری خود را زودتر از موعد مقرر اعلام شده و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد. همچنین روند تولید تراشه‌ ۳ نانومتری طبق برنامه پیش خواهد رفت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۴ خرداد

انتظار می‌رود تراشه‌ی پرچم‌دار نسل بعدی کوالکام که در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد، از مشخصاتی مانند مودم ایکس ۶۵، هسته‌های کریو ۷۸۰ و پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ استفاده کند.
مدت‌زمان بسیار کمی از معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام می‌گذرد؛ اما اطلاعاتی در مورد جانشین آن در فضای مجازی قرار گرفته است. انتظار می‌رود تراشه‌ی جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ در ماه دسامبر (بازه‌ی زمانی آذر تا دی) معرفی شود و برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار بگیرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اینتل چند هفته پیش از قدرتمندترین اعضای خانواده Tiger Lake H رونمایی کرد و حالا برای نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱، جدیدترین پردازنده‌های سری U را درنظر گرفته. این پردازنده‌ها که در نسل یازدهم قرار می‌گیرند، برای اولین بار میزبان محصولی با حداکثر فرکانس ۵.۰ گیگاهرتز هستند تا کاربران اولترابوک‌ها عملکرد بالایی را تجربه کنند.

ادامه مطلب