محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

طبق آمار واردات نیمه رسانای چین در آوریل ۷ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است. این درحالی است که پیش بینی می شود بازار جهانی نیمه رسانا رشد کند.
به نقل از ساوث. چاینا مورنینگ پست، طبق آمار واردات نیمه رسانای چین در آوریل (ماه گذشته میلادی) کاهشی متوسط را تجربه کرده است. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که کمبود جهانی ذخایر تراشه صنایع مختلف در سراسر جهان را مختل کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

اپل با معرفی چیپ M1 برای مک‌ها و آیپدها، تحولی بزرگ در دنیای فناوری ایجاد کرد و شرکت‌ها می‌خواهند با کوپرتینویی‌ها رقابت کنند. حالا گزارشی جدید از عرضه چیپ اگزینوس سامسونگ با پردازشگر گرافیکی AMD برای لپ‌تاپ‌ها در نیمه دوم ۲۰۲۱ خبر می‌دهد.
تراشه M1 بسیاری از شرکت‌ها را مجبور کرده که روی پردازنده‌های ARM برای لپ‌تاپ‌ها کار کنند. از کوالکام گرفته تا AMD، گزارش‌ها از تلاش غول‌های فناوری برای رقابت با اپل حکایت دارند. با این وجود، ظاهرا سامسونگ می‌خواهد با پردازنده‌ای مجهز به GPU شرکت AMD کاربران را ترغیب به خرید محصولاتش کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا به شرکت TSMC و دیگر تولید کننده‌های تراشه تایوانی فشار وارد می‌کند تا نیازهای خودروسازان آمریکایی را در کوتاه مدت اولویت دهند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از آی بی ام نیوزروم، شرکت آی بی ام از فناوری تراشه ۲ نانومتری رونمایی کرده است.
این شرکت ادعا می‌کند عملکرد تراشه ۲ نانومتری آی بی ام ۴۵ درصد بالاتر از تراشه‌های ۷ نانومتری فعلی باشد که در دستگاه‌های مختلف به کار می‌رود. همچنین این تراشه در مصرف انرژی کارآمدتر است به طوری که مصرف انرژی آن ۷۵ درصد کمتر از تراشه‌های مذکور است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ ارديبهشت

هفته گذشته شرکت ایسوس و مایکروسافت همکاری خود را برای راهکارهای مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء به صورت رسمی آغاز کردند؛ بخش تجارت و IoT ایسوس به همراه بخش فناوری Azure مایکروسافت که به عنوان یکی از راهکارهای ذخیره سازی ابری نیز شناخته شده، در تلاش هستند تا پلتفرمی جدید را برای این بستر توسعه دهند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ ارديبهشت

آی‌بی‌ام، غول تولید قطعات کامپیوتر، می‌گوید توانسته چیپ جدیدی تولید کند که همزمان با کارآیی بیشتر، انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند و می‌تواند عمر باتری را ۴ برابر کند.
این چیپ جدید که آی‌بی‌ام می‌گوید ۲ نانومتری است قادر است ۴۵ درصد کارآیی سیستم‌های کامپیوتری را نسبت به چیپ‌های فعلی که ۷ نانومتری‌اند افزایش دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۷ ارديبهشت

فاکسکان بعنوان بزرگترین تولید کننده دستگاه های الکترونیکی جهان در حال شکل گیری سرمایه گذاری جدیدی با هدف پاسخگویی به بازار تراشه های ارزان است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، XSemi سرمایه گذاری مشترکی بین شرکت مادر فاکسکان ، Hon Hai و سازنده قطعات الکترونیکی Yageo خواهد بود که هر دو تایوانی هستند. این امر بر توسعه نیمه هادی ها با متوسط ​​قیمت فروش کمتر از 2.00 دلار متمرکز خواهد بود. به نظر می رسد همکاری های بیشتری با متخصصان دیگر تراشه سازی مانند TSMC هم وجود خواهد داشت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، اگرچه فاصله تقریبا زیادی تا معرفی نسل بعدی GPUهای RDNA 3 شرکت AMD داریم، اما حالا اولین مشخصات پردازشگر گرافیکی Navi 33 مورد استفاده در نسل بعدی کارت‌های گرافیک گیمینگ رادئون RX منتشر شده است.

ادامه مطلب