محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش زومیت، کمبود زیرلایه‌ی ABF یکی از عوامل کمبود شدید تراشه در بازار است. اینتل و AMD قصد دارند برای مبارزه با کمبود تراشه، در شرکت‌های تولیدکننده‌ی زیرلایه‌ی پردازنده سرمایه‌گذاری کنند.
عوامل متعددی دست به دست هم داده‌اند و باعث شده‌اند قطعات کامپیوتر در بازار بسیار کمیاب باشند؛ یکی از این عوامل، کمبود شدید مواد اولیه‌ای با عنوان زیرلایه‌ی ABF است. خبر خوب این است که شرکت‌هایی نظیر AMD و اینتل این مسئله را بسیار جدی گرفته‌اند و در حال سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های پکیجینگ و تولید زیرلایه‌ی تراشه هستند تا مشکل را رفع کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش زومیت، گوگل واحد پردازشی اختصاصی VCU را برای ترنسکد ویدئو در یوتیوب معرفی کرده است. VCU چندین هسته‌ی انکدر دارد و هزینه‌های عملیاتی یوتیوب را به‌ شکل محسوسی کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، اپل در سال گذشته از پردازنده قدرتمند M1 در نسل جدید دستگاه‌های خود استفاده کرد. تراشه‌ای اختصاصی که توانست عملکرد قوی‌تر و قدرت پردازشی بالاتری را به نسبت تراشه‌های ابنتل، برای دستگاه‌های مک اپل به ارمغان آورد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، اواخر سال ۲۰۲۰ کوالکام از قدرتمندترین تراشه خود به نام اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، ظاهرا در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پرو معرفی می‌شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

به گزارش زومیت، بیت‌مین قدرتمندترین ماینر اتریوم جهان را با نرخ هش ۳ گیگاهش بر ثانیه معرفی کرد.
انت ماینر ای ۹ (Antminer E9) ماینر جدید شرکت بیت مین (Bitmain) از نوع ASIC است که با نرخ هش ۳ گیگاهش بر ثانیه برای استخراج اتریوم طراحی شده است. این مقدار هش ریت معادل قدرت ۲۵ کارت گرافیک RTX 3090 انویدیا (با نرخ هش ۱۲ مگاهش بر ثانیه) یا ۳۲ کارت RTX 3080 (نرخ هش ۹۴ مگاهش بر ثانیه) است. همچنین در مقایسه با کارت‌های گرافیک مخصوص ماینینگ انویدیا، انتماینر E9 قدرتی برابر با ۱۱۵ کارت CMP 30HX دارد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

کمیسیونر اتحادیه اروپا قصد دارد با مدیران ارشد دو تراشه سازی بزرگ ملاقات و ارتباطات بین المللی در این حوزه را تقویت کند.
به نقل از رویترز، قرار است تیری برتون کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا در ۳۰ آوریل مذاکراتی با مدیران ارشد اجرایی اینتل و شرکت تایوانیTSMC انجام دهد. این درحالی است که اروپا سعی دارد خود را از اختلالات چرخه تأمین ذخایر جهانی تراشه مصون کند.
در همین راستا جمعه آینده برتون با پت گلزینگر (مدیر ارشد اجرایی اینتل) در بروکسل ملاقات و همان روز ویدئو کنفرانسی با ماریا مارسد (رئیس شاخه اروپایی TSMC) برگزار می‌کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، اپل در رویداد امروز خود از اپل تی وی جدید رونمایی کرد تا جایگزینی برای اپل‌ تی‌وی ۴K قبلی باشد که ۴ سال از زمان معرفی‌اش می‌گذشت.
اپل تی‌وی جدید از چیپست A12 بایونیک بهره می‌برد. این چیپ قدرتمند به استریم باکس اپل امکان نمایش محتوای HDR با نرخ فریم بالاتر را می‌دهد. ریموت کنترل سازگار با دستیار هوشمند سیری هم باز طراحی شده و حالا ظاهری متفاوت دارد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳ ارديبهشت

به گزارش دیجی‌کالا مگ، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد دقایقی قبل اپل در رویداد Spring Loaded از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کرد. همان‌گونه که می‌دانید خانواده‌ی پروی آیپد‌های اپل شامل دو عضو با دو اندازه‌ی متفاوت نمایشگر، ۱۲٫۹ و ۱۱ اینچ، است و اپل امشب هر دوی این آیپد‌ها را به‌روزرسانی کرد.

ادامه مطلب