محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

شرکت تایوانی تی اس ام سی سازنده انواع تراشه و نیمه هادی از سرمایه گذاری بی سابقه 100 میلیارد دلاری در سه سال آینده برای تولید انواع تراشه خبر داده است.
به نقل از سی جی تی ان، تی اس ام سی هدف از سرمایه گذاری یادشده را پاسخ به نیاز بازار و ایجاد ظرفیت مورد نیاز اعلام کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از انگجت، روند تولید تراشه اختصاصی برای گوشی‌های پیکسل از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. پیش از این اعلام شده بود گوگل قصد دارد برای گوشی‌ها و کروم بوک های تولیدی خود به طور اختصاصی تراشه بسازد و بدین منظور از همکاری شرکت سامسونگ بهره مند شده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۴ فروردين

یک شرکت سازنده نیمه هادی در چین برای اولین بار تولید تراشه‌های پیشرفته هفت نانومتری را در این کشور آغاز کرده است.
به نقل از سی جی تی ان، شرکت تیانشو ژیکسین که در شانگهای واقع است، تولید تراشه‌های هفت نانومتری چینی به نام جزیره بزرگ را آغاز کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش زومیت، قابلیت Resizable BAR انویدیا که پردازنده‌ی مرکزی را قادر می‌سازد به تمام بافر حافظه‌ی گرافیکی دسترسی پیدا کند، رسما برای تمام کارت‌های گرافیک RTX 3000 منتشر شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ فروردين

به گزارش زومیت، اخیرا نتایج بنچمارکی فاش شده است که نشان می‌دهد سرفیس لپ تاپ 4 پردازنده‌ی رایزن 5000 ندارد و به پردازنده‌ای قدیمی‌ متکی می‌شود؛ البته شاید این بنچمارک به کانفیگ اصلی سرفیس لپ تاپ 4 مربوط نباشد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۷ فروردين

به گزارش زومجی، سامسونگ با بهره‌گیری از فناوری HKMG ماژول ۵۱۲ گیگابایتی حافظه‌ی رم DDR5 برای دیتاسنتر تولید کرده است که نرخ انتقال داده‌ی آن به ۷۲۰۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۶ فروردين

اخیرا تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپدراگون طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و در سال ۲۰۲۰ در بسیاری از گوشی‌های ۵G مقرون به صرفه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ساعاتی قبل شرکت کوالکام از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G رونمایی کرد که قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ همراه با گوشی‌های جدید به دست کاربران برسد.

ادامه مطلب