محبوب ترین ها
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

مشخص نیست چرا کمپانی Apple دائما زمان عرضه AirPods را به تعویق می اندازد. به گفته تحلیلگران این کمپانی با تعویق در عرضه این محصولات، خود زیان بزرگی را خواهد دید زیرا تنها امید آمار فروش بالا تا قبل از جشن سال نو بود، آن هم که اجرایی نشد و بعید است که مردم بعد از خریدهای کریسمس، تمایلی به تهیه آن داشته باشند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ آذر

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR، محصولی از کمپانی ژاپنی Sony رهبری بازار این محصول را به دست گرفته است. تا کنون بیش از 800 هزار دستگاه از این محصول به فروش رسیده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ آذر

در ابتدا قرار بود AirPod در ماه اکتبر روانه‌ی بازار گردد. سپس عرضه‌ی آن به تعویق افتاد و به نظر می‌رسید Apple قصد ارائه‌ی آن را تا پایان سال جاری میلادی نیز نداشته باشد. اما حالا به نظر می‌رسد که این محصولات آماده‌ی عرضه به مشتری باشند، چراکه پیش‌فروش آن‌ها آغاز شده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

Microsoft تنها نمی‌خواهد که دستیار صوتی Cortana بر روی گوشی‌ها و یا رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت قصد دارد Cortana به خانه‌ی هوشمند کاربران راه یابد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

Synaptics از حسگر اثر انگشت نوری رونمایی کرد که قادر است اثر انگشت کاربر گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌ها را با داشتن حتی ۱ میلی‌متر ضخامت تشخیص دهد. این حسگر جدید که با نام Synaptics FS9100 تولید شده است، بسیاری از مشکلات مرسوم اسکنرهای کنونی را حل می‌کند. حسگر جدید نیاز به دکمه‌ی جداگانه‌ای برای ایجاد امنیت اثرانگشت ندارد و همچنین کارایی بسیار بهتری در صورت خیس بودن انگشتان از خود نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

در سال جاری میلادی با معرفی پردازنده‌های گرافیکی Polaris از سوی AMD، بسیاری از نگاه‌ها به بازار مصرف‌کنندگان خانگی معطوف شده بود. اما AMD پا را فراتر گذاشته و با توجه به نیازهای روز افزون هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشین، خانواده‌ی جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی با نام Radeon Instinct را رونمایی کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

Google در روز جاری خبر آغاز به کار پلتفرم جدید IoT خود با نام Android Things به منظور ساخت دستگاه‌های هوشمند بر پایه‌ی APIهای Android و سرویس‌های Google را منتشر ساخت. Android Things هم‌اکنون به صورت نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان در دسترس می‌باشد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

کمپانی چینی Xiaomi به تازگی از محصول جدید خود با نام Smart Electric Motor Scooter که یک اسکوتر برقی هوشمند است رونمایی کرده است. این محصول تحت نام تجاری Mi Ecosystems و نام مستعار MIJIA عرضه خواهد شد. از این ابزار می توان به عنوان یک وسیله حمل و نقل شهری بدون آلودگی و اتلاف وقت استفاده کرد. البته لازم به ذکر است جنس این وسیله، از آلومینیوم سبک و تاشو به کار رفته در ساخت هواپیما می باشد.

ادامه مطلب