محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ ارديبهشت

بر اساس آمار و اطلاعات موجود، حجم بازار ICT در ایران در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در آمار سال های گذشته سهم بخش ارتباطات نسبت به سایر بخش های فناوری اطلاعات و سایر بخش های اقماری حدود دو سوم بوده که نشان دهنده اهميت این صنعت در اقتصاد کشور است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت

طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود.
به نقل از خانه ملت، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این هفته طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت

باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز جزو ارزشمندترین منابع طبیعی کشور به شمار می روند که مدت ها است پس از مهاجرت صدا و سیما از سیستم پخش آنالوگ به دیجیتال بدون استفاده باقی مانده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش پیوست، فرآیند ارزیابی ۱۱۹ متقاضی عضویت در ساختار حمایتی همگرا سال ۹۹ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به پایان رسید و از این تعداد ۶۸ استودیوی بازی‌سازی (شامل تیم‌ها و شرکت‌ها) موفق به عضویت و دریافت رتبه در این ساختار شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش مهر، نتایج نظرسنجی جدید وزارت ارتباطات از وضعیت سرعت اینترنت در ایام قرنطینه کرونا نشان می دهد که ۸۷ درصد کاربران از سرعت اینترنت خود ناراضی‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات پس از وقوع زلزله در تهران، دقایقی پیش (بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت) از مردم خواست به‌جای تماس صوتی از پیام‌رسان‌ها برای اطلاع از حال یکدیگر استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: مهلت اجرای الحاقیه مصوبه ارایه و استفاده از خدمات ارزش افزوده تا یک ماه دیگر تمدید شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌تازگی آماری از جزئیات میزان مکالمه در شبکه‎های اپراتورهای همراه منتشر کرده که نشان می‌دهد مجموع مکالمات ورودی اپراتورهای تلفن‌همراه از سمت سایر اپراتورها، تا پایان سه ماه‌ چهارم سال ۱۳۹۸ به هشت میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۶ دقیقه می‌رسد. این روزها با وجود شبکه‌های اجتماعی و اینکه بخش اعظمی از ارتباطات افراد به‌واسطه آنها انجام می‌شود، همچنان بسیاری از مکالمات مردم از طریق تلفن‌های‌همراه صورت می‌گیرد. مطابق آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هریک از اپراتورها در سه ماه‌ چهارم سال ۹۸، مکالمات ورودی و خروجی متفاوتی داشتند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند