محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش پیوست، بازار سخت‌افزار مدت‌هاست که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، از مشکلات واردات و ترخیص کالا گرفته تا قانون پرسروصدای ممنوعیت واردات برخی تجهیزات زیرساختی فاوا که با حرف‌وحدیث‌های زیادی پس از یک ماه لغو شد. اما با لغو شدن ممنوعیت واردات، مشکل اصلی فعالان این حوزه یعنی عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی همچنان پابرجاست. رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، مشکلات مربوط به تخصیص ارز نیمایی را ناشی از عدم تامین‌کنندگان این ارز در صنعت پتروشیمی می‌داند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش پیوست، تعداد آگهی‌های آنلاین ثبت شده مسکن در زمستان سال گذشته به نسبت فصل‌های قبل، کمتر شده؛ اما دیوار، به عنوان پلتفرم ثبت نیازمندی‌های آنلاین همچنان به روند افزایش سهم خود از این بازار ادامه می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش پیوست، سال ۹۸ در حوزه بازی،‌ سال تهرانی‌ها بوده چرا که طبق گزارش کافه بازار ۸۸ درصد از درآمد بازی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. این درحالیست که بیشترین سهم از توسعه‌دهندگان و بیشترین سهم از تعداد بازی فعال روی کافه‌بازار نیز به‌ترتیب با ۳۰/۲ درصد و ۳۶/۶ درصد از آن توسعه‌دهندگان تهرانی بوده است. خراسان رضوی در هر سه بخش درآمد بازی، سهم از توسعه‌دهندگان و تعداد بازی فعال، با اختلاف زیاد نسبت به استان تهران در رده دوم قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت

شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است پیگیری افزایش تعرفه ها برای سال ۹۹ درحال اقدام است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تعرفه مکالمات تلفن ثابت در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تغییری نداشت و سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی کماکان وفق بند 3 مصوبه شماره 6 جلسه 237 مورخ 22 خرداد ماه 95 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و همچنین سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به همراه وفق جدول مندرج در بند 3 مصوبه شماره 3 جلسه 184 مورخ 25 اسفند ماه 92 کمیسیون تنظیم مقررات محاسبه می شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، «الوپیک» سیستم سفارش آنلاین خدمات حمل‎ونقل است که کار خود را با سفارش خدمات پیک موتوری آغاز کرد. اکنون این استارت‎آپ با افزودن خدمات جابه‌جایی مسافر، پیک وانتی، ارسال بسته‎های پستی، خدمات فروش و… به برنامه‎های خود در چند سال اخیر توانسته رشد خوبی را رقم بزند. به‌طوری‌که عملکرد ۴۰ ماه گذشته «الوپیک» تا پایان سال ۹۸ نشان می‎دهد این استارت‎آپ در مجموع بیش از ۵۵ میلیون سفارش ثبت و انجام داده است. به گفته مهدی نائبی، بنیان‌گذار و مدیرعامل «الوپیک»، این استارت‎آپ هم‎اکنون روی بخش خدمات B2B (بنگاه به بنگاه) متمرکز بوده و در حال حاضر و در فاز آزمایشی به‌دنبال راه‎اندازی خدمات حمل‎ونقلی خاص برای کسب‎وکارهایی مانند آزمایشگاه است. در ادامه، در گفت‌وگوی نائبی با «دنیای اقتصاد» بیشتر با برنامه‎های استارت‎آپ «الوپیک» آشنا شوید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش پیوست، شرایط پیچیده بازار موبایل در یکی دو هفته گذشته، تیتر یک تمام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فناوری کشور بوده است. در حالی که تا سال گذشته بسیاری از واردکنندگان موبایل از شرایط عادی واردات و عرضه مناسب آن در بازار خبر می‌دادند؛ حالا این بازار با افزایش تقاضا و از سوی دیگر افزایش قیمت‌ها به دنبال کمبود تلفن همراه در بازار روبه‌رو شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش پیوست، بازار سخت‌افزار هر روز با یک مشکل جدید برای واردات مواجه می‌شود. بعد از اینکه ممنوعیت واردات تجهیزات شبکه زیرساختی فاوا پس از نزدیک به یک ماه لغو شد، حالا برخی از واردکنندگان تجهیزات سخت‌افزاری می‌گویند به دلیل عدم تخصیص ارز به این فعالان بازار سفارش‌های آنها در گمرک باقی مانده و آنها نمی‌توانند کالاهای خود را ترخیص کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش پیوست، نزدیک به دو هفته از شروع طرح واگذاری آنلاین سیم‌کارت به سرپرست خانوارها برای دریافت بسته حمایتی دولت می‌گذرد و براساس آمار اعلام شده از سوی شرکت پست تاکنون ۷۲۹ هزار و ۹۲ فقره سیم‌کارت به نشانی سرپرست خانوارها ارسال شده است.

ادامه مطلب