محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

سخنگوی صنعت برق گفت: دولت هیچ دخالتی در تعیین نرخ برق قابل فروش نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مراکز استخراج رمزارزها نخواهد داشت و به همین دلیل، این نوع قراردادها به‌طور کامل توافقی و رقابتی خواهد بود.
وی ادامه‌داد: به‌طور مثال برق تولیدی حاصل از نیروگاه‌های خورشیدی با نیروگاه‌های بادی نرخ متفاوتی دارد و تعرفه برق هر کدام متناسب با فناوری‌هایی که دارند و هزینه‌های سرمایه‌گذاری انجام شده، مطابق با توافق خریدار و فروشنده تعیین می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی آغاز آماده‌سازی پیش‌نویس قوانین اینترنت ماهواره‌ای در این فراکسیون خبر داد.
محمد سرگزی با اشاره به ویژگی‌های مثبت اینترنت ماهواره‌ای، اظهار کرد: هرچند اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند فرصت‌های زیادی در اخیتار ما قرار دهد، اما خالی از تهدید نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش پیوست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تهیه پیش‌نویس جدید برای کارگروه کاهش موانع کسب و کار که جلوی فیلترینگ کسب‌وکارها توسط دستگاه‌های اجرایی را می‌گرفت، در تلاش برای برگردان رای دیوان عدالت اداری است که هفته گذشته دو ماده اصلی تشکیل این کارگروه را باطل کرده بود. با باطل شدن این دو ماده، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند درصورت برخورد با هر مشکل یا خطایی از سمت کسب‌وکارهای نوپا درخواست فیلترینگ آنها را مستقیم به قوه قضائیه تسلیم کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

معاون نوآوری وزیر ارتباطات با اعلام جزئیات طرح حمایت از تولید گوشی موبایل در کشور گفت: حمایت مالی از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و یارانه سود برای سرمایه گذاری و تحقیق درنظر گرفته شده است.
به گزارش وزارت ارتباطات، ستار هاشمی با اعلام جزئیات فراخوان حمایت از تولید گوشی همراه هوشمند و تبلت، از تولیدکنندگان واجد شرایط دعوت کرد تا در این طرح ملی شرکت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين

خدمت زیرساخت ابری ایرانسل، به‌صورت تجاری به بهره‌برداری رسید و در اختیار کسب‌وکارها قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، زیرساخت ابری یک خدمت جامع است که با ارائۀ امکان ساخت دیتاسنتر مجازی به کسب‌وکارها، ضرورت سرمایه‌گذاری‌های گزاف روی دیتاسنترهای فیزیکی را برطرف می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذیل طرح نظام جامع مدیریت داده‌های کشور و تسهیل ارایه خدمات الکترونیکی به مردم پیشنهاد دادند سازمان ثبت احوال کشور از وزارت کشور منتزع شده و با نام سازمان مدیریت داده‌های کشور زیر نظر مستقیم رئیس جمهور فعالیت کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۷ فروردين

به گزارش پیوست، نتایج یک بررسی میدانی نشانی می‌دهد که ۱۷ درصد مردم در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال ایرانی رمزارز دارند.
شرکت مشاوره مدیریت ایلیا با بررسی که روی جامعه آماری ۵ هزار و ۶۲۰ نفری انجام داده مشخص کرده که تقریبا ۸۹ درصدشرکت کنندگان در این نظرسنجی تا کنون واژه رمزارز را شنیده‌اند و از این تعداد ۳۱ درصدشان رمزارز دارند و ۶۳ درصد آنان هیچوقت آن را در اختیار نداشته‌اند. از همین رو با تخمین جمعیتی مشخص می‌شود که در حدود ۱۷ درصد مردم رمزارز دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۷ فروردين

سودجویان با طراحی و بارگذاری لینک های فیشینگ، کاربران را برای ورود به صفحات جعلی پرداخت برای کلاهبرداری سوق می‌دهند، بنابراین لازم است قبل از پرداخت وجه از اصلی بودن درگاه پرداخت و نشانی اینترنتی آن مطمئن شوید.
با توجه به افزایش بیماری کرونا در کشور بسیاری از شهروندان برای فروش کالا نو و دسته دوم خود از سایت‌های نیازمندی استفاده کرده و کلاهبرداران با سوءاستفاده از این موضوع با ارسال صفحات جعلی تمدید آگهی از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
سودجویان با طراحی و بارگذاری لینک‌های جعلی تمدید آگهی و موارد مشابه، کاربران را برای ورود به صفحات جعلی پرداخت برای کلاهبرداری سوق می‌دهند. بنابراین لازم است قبل از پرداخت وجه حتی مبالغی بسیار اندک از اصلی بودن درگاه پرداخت و نشانی اینترنتی آن مطمئن شوید تا در دام درگاه های جعلی قرار نگیرید.

ادامه مطلب