محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ ارديبهشت

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، تب کرونا همچنان داغ است و دولت‎ها همچنان به‌دنبال تحقیق برای شناخت و مهار این پدیده جدید بوده و از طرفی درصدد هستند در کنار حفظ سلامتی شهروندان، اقتصاد کشورشان را نیز از این بحران نجات دهند؛ بحرانی که با شیوع بیماری کووید-۱۹ کلید خورده ، اما هنوز پایان آن مشخص نیست. به هر حال، جهان روزهای کرونایی را پشت‌سر می‌گذارد، در این میان، اخبار و آمارهای مختلفی از گوشه و کنار جهان مبنی بر تاثیر این بیماری جدید بر کسب‎وکارها منتشر می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ ارديبهشت

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری با تقدیر از تلاش‌های همه کارکنان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای توسعه و کارآمدی دولت الکترونیک در کشور، بر ضرورت بیش از پیش همکاری همه دستگاه ها در گسترش این امکان تاکید کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه بین ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، اتاق اصناف تهران و شرکت دیجی کالا با محوریت عرضه محصولات هزار واحد صنفی آسیب دیده متاثر از کرونا بر بستر مجازی، انعقاد این تفاهم نامه را گام مهمی در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت

صد و ۲۸ استاد دانشگاه در نامه‌ای به ریاست سازمان صدا و سیما از او خواستند ترتیبی اتخاذ کند تا زمینه لازم برای استفاده بهینه از منابع طیف فرکانسی به عنوان منابع کمیاب ملی فراهم شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت

طبق بخشنامه‌ی جدیدی از سوی گمرک کشور و پیرو ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران و به دلیل آنچه "خودکفایی در تولید داخل" خوانده شده، با توقف ثبت سفارش، ۲۱ قلم کالای ICT و تجهیزات مخابراتی زیرساختی و اساسی به کشور ممنوع الورود شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۵ ارديبهشت

به گزارش پیوست، ممنوعیت وارادات برخی تجهیزات زیرساخت فناوری اطلاعات مانند سرور، پردازنده، تجهیزات ذخیره‌‏سازی و … باعث اعتراض بسیاری از شرکت‌های تامین‌کننده و فعالان حوزه فناوری اطلاعات شده است. به باور این گروه ممنوعیت ثبت سفارش برخی از تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات به بهانه اینکه نسخه‌های تولید داخل دارند، آن هم در شرایطی که به خاطر شیوع کرونا و دورکاری سازمان‌ها و شرکت‌ها نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خود هستند می‌تواند ضربه قابل توجه‌ای به بخش‌های مختلف کشور بزند. در همین زمینه حمید توسلی، عضو هیات مدیره و عضو کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده که جلوگیری از روند واردات تجهیزات سخت‌افزار آسیب جدی به زیرساخت‌های کشور و کسب‌و‌کارهای فعال در این حوزه می‌زند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۵ ارديبهشت

به گزارش پیوست، ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات به دلیل موجود بودن نمونه تولید داخلی آن متوقف شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شیوع کرونا در کشور بیش از گذشته استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را برای اجرای طرح دورکاری در سازمان‌ها و شرکت‌ها پررنگ‌تر کرده است. به دنبال این اتفاق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نامه‌ای به مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته‌ است تا این موضوع مورد بازبینی قرار بگیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ ارديبهشت

مدیرعامل شرکت مخابرات در لایو اینستاگرمی خود وضعیت مخابرات تهران را مورد بررسی قرار داد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اجرای برنامه زنده در حساب کاربری اینستاگرم خود وضعیت مخابرات تهران را مورد بررسی قرار داد. وی در ساعت ۲۰:۳۰ شب به صورت لایو ارتباط خود را با کاربران برقرار کرد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند