محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

به گزارش پیوست، مدیرعامل تپ‌سی اعلام می‌کند که از امروز (۱۷ دی) آنها براساس دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ملزم به پرداخت ۱.۵درصد عوارض سفر شده‌اند. منشی‌پور تاکید می‌کند که این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این و به صورت غیرمستقیم وزارت کشور و شهرداری تهران از آنها خواسته بودند که برای دریافت این میزان عوارض دست نگه دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

به گزارش پیوست، متوسط تعداد تراکنش‌های اینترنتی طی آذرماه با افزایش ۸.۴۱ درصدی از ۱۲۱ تراکنش در آبان ماه به ۱۳۰ تراکنش رسیده است.
تعداد تراکنش‌های اینترنتی در آبان ماه که به دلیل قطعی اینترنت در روزهای پایانی این ماه با کاهش مواجه شده بود طی آذرماه افزایش یافت و به نظر می‌رسد تعداد تراکنش‌ها به روال سابق خود بازگشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

سامانه ۱۹۵ با هدف ثبت و پاسخگویی به شکایات مردم در حوزه سرویسهای ارتباطی، پستی و فناوری اطلاعات در سال ۹۱ راه‌اندازی شد. در طول اولین سال راه‌اندازی، هزار شکایت در این سامانه ثبت شد که میانگین مدت زمان پاسخگویی به آن ۱۰۱ روز بود. تعداد شکایت‌ها دراین سامانه طی سال ۹۷ به ۶۲ هزار و ۵۰۰ شکایت و در بازه زمانی ۹ ماهه تا پایان آذرماه سال جاری به ۸۴ هزار شکایت رسیده است. بررسی گزارشهای سامانه ۱۹۵ در شش ماه گذشته نشان می‌دهد؛ بیشترین شکایت کاربران، از خدمات مربوط به اینترنت بوده و آنان در بازه‌های دو تا چند ماهه از موضوع خاص و یکسانی گلایه‌مند بوده‌اند. دلایل افزایش شکایت کاربران از حوزه اینترنت در آذرماه، موضوع اصلی گپ و گفت با پیمان قره‌داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است. وی به مصادیق دسته‌بندی‌های شکایات اشاره و اقدامات و راهکارهای عملیاتی رگولاتوری برای پاسخگویی و رفع مشکلات را تشریح کرده است. تجربه چند ماهه مسئولیت در این دفتر وی را به این نتیجه رسانده رویکرد پیشینی در حفاظت از حقوق کاربران نتیجه مطلوبتری در پی دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

به گزارش ایسنا، رمز دوم پویای پیامکی در برخی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی اجرایی شد.
بانک مرکزی در روزهای اخیر اعلام کرده بود که رمز دوم پویا از طریق پیامک از روز گذشته (سه‌شنبه) اجرایی می‌شود و بر همین اساس بررسی ایسنا نشان می‌دهد که این طرح در حال حاضر برای برخی از درگاه‌های پرداخت عملیاتی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

چهارمین کنفرانس ملی تشعشعات فضایی، اردیبهشت ماه ۹۹ در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای برگزار می شود.
چهارمین کنفرانس ملی تشعشعات فضایی با همکاری پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و کمیته دائمی تشعشعات فضایی، دوم و سوم اردیبهشت ماه ۹۹ در تهران برگزار می شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

به گزارش مهر، شرکت مخابرات منطقه تهران با اعلام عذرخواهی از مشترکان به دلیل اختلال پیش آمده در دسترسی اینترنت برخی مشترکان، از رفع مشکل به وجود آمده خبر داد.
مخابرات منطقه تهران اعلام کرد: اینترنت پرسرعت برخی از مشترکان مخابرات منطقه تهران در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل مشکل فنی با اختلال همراه بود، که با اقدامات صورت گرفته، مشکل رفع شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

مدیر پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران از کسب دانش فنی برای ساخت سل باتری و ساخت بسته‌های باتری برای ماهواره‌های "پارس ۱" و "ناهید ۲" خبر داد و گفت: علاوه بر آن طراحی و ساخت محموله‌های سنجی به این پژوهشکده واگذار شده است که تست‌های مرتبط با فاز هواپایه آن تایید شده و توانستیم تصاویر راداری از برخی شهرهای استان فارس را با دقت یک متر و نیم دریافت کنیم.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند