محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۲ شهريور

به گزارش دنیای اقتصاد، در ماه جولای گذشته بانک انگلستان اعلام کرد که روی اسکناس ۵۰ پوندی جدید آن، تصویری از «آلن تورینگ» خواهد بود؛ ریاضیدان بریتانیایی که به‌عنوان پدر معنوی علوم کامپیوتری در سراسر جهان شناخته می‌شود. این اسکناس جدید با گزیده‌هایی از یک سند مالی ابتدایی در سال ۱۹۳۶ و تصویری از تاریخ تولد تورینگ، شامل نقل‌قولی از سال ۱۹۴۹ و زمانی است که تنها تعداد کمی کامپیوتر در دنیا وجود داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۲ شهريور

از ساعاتی پیش دسترسی کاربران اپراتور رایتل قطع شده است و دارندگان سیم‌کارت‌های رایتل از دسترس شبکه خارج شدند. مشکل این اپراتور به دسترسی صاحبان سیم‌کارت این اپراتور محدود نشده و همزمان سایت این اپراتور نیز از دسترس خارج شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۲ شهريور

مدیرعامل شرکت نبات با اشاره به این‌که آینده خوبی را برای بچه‌های کشور پیش‌بینی نمی‌کند، گفت: کشوری که بچه‌هایش تفکر نداشته باشند آینده خوبی ندارد و بچه‌ها دچار خلا محتوا هستند. هیچ‌کس برای آن‌ها محتوا تولید نمی‌کند و هرکسی هم که وارد عرصه شود حذفش می‌کنند، تولیدکننده‌های خصوصی هم به دلیل مشکلات اقتصادی در حال حذف شدن هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

به گزارش پیوست، رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» با حمایت سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران مهر ماه امسال برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی، رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» با هدف ایجاد یک فرصت عالی برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان و شرکت‌های نوپاست تا با چالش های به روز در حوزه صنعت فضا آشنا شده و بتوانند توانایی خود را در انجام طراحی مفهومی و تحلیل ماموریت به اثبات برسانند. این رویداد در ۱۱ مهر ماه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای (The Game Awards) یکی از آن رویدادهایی است که هر ساله بسیاری از علاقمندان به دنیای این بازی‌ها منتظر آن هستند تا بتوانند برترین عناوین بازی‌های رایانه‌ای را طی یک سال گذشته بدانند. با نزدیک شدن به پاییز باید منتظر اعلام تاریخ برگزاری این رویداد باشیم و کیلی هم علاقمندان به بازی را منتظر نگذاشته است و تاریخ دقیق جشنواره خود را به صورت رسمی در صفحه توئیتر خود اعلام کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ شهريور

هولین ژائو دبیر کل اتحادیه جهانی ارتباطات در سومین روز از نمایشگاه بین المللی تلکام از غرفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاویون ملی ایران در بوداپست مجارستان بازدید کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ شهريور

به گزارش دیجیاتو، محققان لابراتوار علوم رایانه و هوش مصنوعی MIT موفق به ساخت نوعی جوهر قابل برنامه ریزی به نام PhotoChromeleon شده اند که در معرض نور فرابنفش میتواند باعث تغییر رنگ و الگو در اجسام مختلف شود.
تیم پژوهشگران MIT برای ساخت این محصول جوهرهای فوتوکرومیک فیروزه ای، ارغوانی و زرد را با محلولی که قابلیت اسپری شدن روی اشیاء مختلف (از کفش و ماشین گرفته تا قاب گوشی و اسباب بازی) دارد ترکیب کردند. در ادامه شی ای که سطح آن با این محلول پوشانده شده باید درون جعبه ای حاوی پروژکتور و نور فرابنفش قرار بگیرد و کاربر رنگ و الگوی مورد علاقه اش را در اختیار برنامه ای قرار بدهد که از نور فرابنفش برای فعالسازی و غیرفعال کردن رنگ های مختلف استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ شهريور

زمانی‌ که صحبت از تحویل محموله با پهپادها به میان می‌آید، همه ما پهپادهایی را تصور می‌کنیم که کوچک بوده و مانند هلیکوپتر هستند.
به نقل از انگجت، در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات دفاعی و امنیتی(DSEI) امسال که در لندن برگزار شد، شرکت "سایلنت آرو"(Silent Arrow) از یک پهپاد جدید به نام " Silent Arrow GD-۲۰۰۰" رونمایی کرد که می‌تواند روشی نوین برای تحویل محموله‌های جنگی را به ارمغان آورد.

ادامه مطلب