محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

تصمیم دولت به لغو پروژه «هرکارت بانکی، یک کارت سوخت»، یکی از دستاوردهای قابل لمس اجرای دولت الکترونیک در کشور را ناکام گذاشت تا بار دیگر مردم برای دریافت خدمات دولت، دچار سردرگمی شوند.
پروژه «اتصال کارت سوخت به کارت بانکی» که از آذرماه سال گذشته به عنوان یکی از دستاوردهای دولت الکترونیک مطرح شد، قرار بود با استفاده از ظرفیت زیرساختهای ارتباطی کشور و با هماهنگی بین دستگاهی، بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

سرویس بازطراحی، بهینه‌سازی و مدیریت راندمان شبکه های موبایل مجموعه دانش محور موج آینده فرافن موفق به اخذ نشان دانش بنیان (تولیدی نوع یک) معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری شد.
به نقل از معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری فعالیت های تعریف شده در حوزه طراحی و بهینه سازی یک اپراتور تاثیر مستقیمی در کیفیت سرویس نهایی و به تبع آن سطح رضایت مشترکین و ریزش مشترکین خواهد داشت.فعالیت‌ های مرتبط با بهینه‌سازی و بازنگری طراحی شبکه به عنوان یکی از مهمترین وظیفه ها در حوزه فنی یک اپراتور تعریف می شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به گزارش پیوست، دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمزارز در شورای معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت بررسی و در صورت نهایی شدن اجرایی خواهد شد.
در این دستورالعمل شرایط صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای تولید و استخراج رمزارز مشخص شده است.
در این دستورالعمل بر مواردی چون ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به احداث و بهره‌برداری از واحدهای استخراج کننده رمزارز توسط دریافت‌کنندگان، جوازهای تاسیس و پروانه بهره‌برداری، صدور پروانه بهره‌برداری برای اشخاص حقیقی و حقوقی، الکترونیکی بودن فراینده، لزوم داشتن و فعال بودن شناسه کسب‌وکار برای یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات تاکید شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست از راه‌اندازی سرویس دو پاکته کارت سوخت با هدف برگشت دادن کارت سوخت مالکانی که کارت‌های آن‌ها در استان یا منطقه‌ای دیگر نگهداری می شود، خبر داد.
محسن وطن‌پرست با بیان اینکه برخی کارت‌های سوخت به دلیل نقص، تشابه نشانی یا تغییر محل سکونت مالک، در استان یا منطقه‌ای غیر از استان یا منطقه محل سکونت فرد نگهداری می‌شود، افزود: پست مصمم است این کارت‌ها را نیز تحویل دهد. به همین دلیل این سرویس از ابتدای شهریور ماه در تمامی باجه‌های پستی کشور راه‌اندازی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

آسیاتک با هدف ارائه سرویس‌های جدید ارزش افزوده برای مشترکین و ارائه محتوای مناسب، تماشاخونه را به عنوان یکی از سایت‌های تماشای فیلم و سریال کشور، راه اندازی کرد.
به گزارش روابط عمومی آسیاتک، محمدعلی یوسفی زاده مدیر عامل این شرکت ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در آسیاتک علاوه بر ارائه راهکارهای ارتباطی با کیفیت در سراسر کشور، تامین و ارائه محتوای مناسب برای مشترکین و کمک به استفاده‌ی بهینه از وقت گران‌بهای آن‌ها است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ شهريور

به گزارش آی‌تی ایران، کافه‌بازار به کاربران خود هشدار داده که در صورتی که برنامه CamScanner را روی گوشی خود نصب کرده‌اند، آن را از روی گوشی‌های خود پاک کنند. این برنامه که بیش از 100 میلیون نصب در . جهان داشته، در به روزرسانی تازه‌ی خود، حاوی ماژول بدافزاری بوده است که به گفته کارشناسان، به صورت پنهانی می‌توانسته روی گوشی کاربران، اطلاعاتی را دانلود و اجرا کند.
کافه بازار پس از حذف این برنامه از فروشگاه اندرویدی بازار، در قسمت «هشدارهای امنیتی» به کاربرانی که پیشتر این برنامه را نصب کرده‌اند توصیه کرده که آن را از روی گوشی خود حذف کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ شهريور

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه نسبت به قطع مکرر اتصال بین سامانه گمرک و سامانه جامع تجارت انتقاد کرد و گفت: به دلیل مشکلات فنی در این سامانه‌ها، کدهای رجیستری فعال نمی‌شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص تحریم این سازمان توسط آمریکا گفت: مگر تا الان تحت تاثیر همه جانبه تحریم‌ها نبوده‌ایم؟ فعالیت‌های فضایی کاملا صلح آمیز است و تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند توسعه و پیشرفت این برنامه‌ها نخواهد داشت.
روز گذشته سه سازمان وابسته به صنعت فضایی ایران از سوی خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند. انتشار این خبر واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

ادامه مطلب