محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش ایسنا، پس از کاهش قیمت اینترنت در شبکه ملی اطلاعات و تفکیک اینترنت داخل از بین‌الملل، با اعلام آخرین تعرفه‌های اینترنتی، قیمت هر گیگابایت اینترنت ثابت به کمتر از ۱۰۰۰ تومان هم رسیده است.
کاهش قیمت اینترنت همواره از مطالباتی بوده که مورد توجه کاربران است و البته در هر برهه‌ای از زمان، این مطالبه مورد توجه قرار گرفته و اقداماتی نیز از طرف سازمان‌های متبوعه وزارت ارتباطات برای کاهش قیمت انجام شده که نتیجه‌هایی را نیز در پی داشته است. همان‌طور که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶، شاهد کاهش ۶۰ درصدی در قیمت اینترنت بودیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش ایسنا، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته، دهه‌ی ۱۳۸۰ را دهه اوج شکوفایی کشور در حوزه فضایی دانست و گفت: در دهه ۹۰ که به فناوری‌های فضایی دسترسی پیدا کردیم، تلاش شد تا به سمت ساخت و پرتاب ماهواره‌هایی برویم که بتوانیم از داده‌های آن استفاده کنیم؛ از این رو به سمت عملیاتی کردن فناوری‌های این حوزه حرکت شده است و در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شاهد خروجی‌های این اقدامات خواهیم بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اوج مصرف اینترنت از طریق شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید، گفت: در ابتدای امسال میزان مصرف اینترنت در شبکه ملی ۳۰۰ گیگ بود.
حمید فتاحی با اشاره به روند پرسرعت رو به رشد استفاده از ترافیک داخلی از طریق شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: اوج مصرف کاربران در شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید که این عدد در ابتدای امسال کمتر از ۳۰۰ گیگ بود و این موضوع نشان می‌دهد که طی سال گذشته مصرف استفاده از سایت‌های داخلی بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

با دستور وزیر ارتباطات و به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فضاپایه، کارگروه فناوری‌های فضایی و خدمات فضاپایه برای بررسی درخواست‌ها و دریافت وام وجوه اداره شده تشکیل شد.
کارگروه تخصصی «فناوری‌های فضایی و خدمات فضاپایه» به عنوان پنجمین کارگروه به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فضاپایه و اجرای برنامه‌های جدید سازمان فضایی با دستور و حمایت وزیر ارتباطات ایجاد شد.
ترکیب اعضای این کارگروه در جلسه‌ کارگروه وجوه اداره شده مشخص و تصویب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افتتاح پارک توسعه اقتصاد دیجیتال صبح امروز ( دوشنبه) وارد مشهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به لزوم تحقق ارتباطی فراگیر برای تمام مشتریان گفت: با توجه به اهمیت استفاده از تکنولوژی فیبر نوری و اتصال فیبر نوری به اماکن، امکان ثبت‌نام یکپارچه و متمرکز فیبر نوری از ۱۲ بهمن‌ماه فراهم‌ شده است و کلیه متقاضیان پس از ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز، با دریافت پیامک از روند واگذاری سرویس مطلع می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

گروهی از کاربران در فضای مجازی درباره اختلال شبکه اجتماعی اینستاگرم و کندی ارسال و دریافت پیام در بخش Direct این شبکه‌ اجتماعی آن نظرات مختلفی را مطرح کرده‌اند.
به دنبال این اختلال‌ها، این گمانه‌زنی از سوی برخی کاربران مطرح می‌شود که قدم‌هایی برای فیلتر شدن این شبکه اجتماعی برداشته شده است. برای نمونه یکی از کاربران در توئیتر خود کند شدن مقطعی اینستاگرم را مشابه به کند شدن تلگرام و وایبر قبل از فیلتر شدن رسمی آن‌ها دانسته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح استفاده از منابع بنگاه‌های دولتی برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی را مغایر با قانون دانست.
به گزارش پیوست طبق ماده ۲۹ اجرای سیاست‌های اصل چهل و چهارم قانون اساسی، بنگاه‌های دولتی باید منابع خود را طبق آنچه در قانون پیش‌بینی‌ شده است، هزینه کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند