محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

در پی وصول شکایت از سوی کاربران مبنی بر محاسبه ترافیک برخی از سرویس‌های داخلی بر مبنای تعرفه بین‌المللی، معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا نسبت به آن واکنش نشان داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

هم‌بنیانگذار و معاون عملیات تپسی در توییتی از مانع‌تراشی و عدم همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر ورود این تاکسی اینترنتی به جزیره کیش انتقاد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

به گزارش آی‌تی‌ایران، به گفته معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین بیش از پهنای باند، گستره پوشش اینترنت مشکلاتی را به وجود آورده است
به گفته معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین نبود اینترنت پایدار و پوشش دهی کامل در همه نقاط کشور بیشترین آسیب را به خدمات بانکی اینترنتی وارد می‌کند. محمد صادقی خدمات بانکی را به دو بخش ارائه خدمات بانک در شعبه و اینترنت بانک تقسیم می‌کند. او در این باره توضیح می‌دهد: «در خدمات درون شعبه‌ای یک شبکه داخلی با همکاری مخابرات ارائه می‌شود که منجر به یک فضای امن می‌شود. نکاتی از جمله پشتیبانی هم انجام می‌شود. اما در حال حاضر بیشتر کاربران به سمت استفاده از خدمات اینترنتی یا همان سامانه اینترنتی بانک‌ها و اپلیکیشن‌های بانکی می‌روند. به صورت طبیعی خدماتی که روی این بستر اعمال می‌شود وابستگی زیادی به پهنای باند و پایداری اینترنت دارد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

به گزارش پیوست، فاز اول پروژه سلامت الکترونیکی به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت الکترونیکی که قرار بود ۱۰ بهمن ماه اجرایی شود و مردم از آن زمان دیگر برای مراجعه به مراکز درمانی نیاز به ارائه دفترچه بیمه نداشته باشند بلکه با کد ملی‌شان شناسایی و استحقاق سنجی شوند به دلیل عمل نکردن به تعهدات طرفین درگیر با موضوع به تاخیر افتاد و به بهره‌برداری نرسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب، ٩٢ سایت ارتباطی جدید همراه اول در ۴٨ شهر و ۱۳۰ بخش و روستای استان گیلان وارد مدار شد.
به‌ گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همراه اول با نصب و راه‌اندازی ٩٢ سایت ارتباطی جدید، علاوه بر ارتقای سطح پوشش و کیفیت ۴٨ شهر و 130 بخش و روستای استان گیلان، گام دیگری در پیاده‌سازی عدالت ارتباطی برداشت.
راه‎اندازی ۵١٩ تکنولوژی طی یک‌سال گذشته نیز از جمله دیگر خدمات و فعالیت‌های فنی و مهندسی در شبکه تلفن همراه استان گیلان بوده که با همت تیم‌های فنی همراه اول، مخابرات استان و شرکت نقش اول کیفیت(ناک) به سرانجام رسیده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

کاهش ۲۵ درصدی تعرفه پهنای باند زیرساخت در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی به تصویب رسیده است که معاون وزیر ارتباطات می‌گوید: دولت به سهم خود در این خصوص عمل کرده و اکنون اپراتورها باید در این خصوص اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن

مرکز پژوهش های مجلس در راستای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به ارزیابی بودجه مصارف بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال آینده پرداخت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش پیوست، در حالی که در ایران هنوز بیش از ۲۰ میلیون مشترک تلفن همراه ایران از نسل سوم (3G) استفاده می کنند، اپراتورهای تلفن همراه در دنیا به دنبال خداحافظی با نسل ۳ هستند. در جدیدترین خبر، اعلام شده است که ودافون در ایتالیا ۳G را خاموش می‌کند تا از فرکانس‌های این فناوری برای 4G استفاده کند. آیا اپراتورهای تلفن همراه در ایران نیز می‌توانند 3G‌ را خاموش کنند؟

ادامه مطلب
کاربران می خوانند