محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور

دونالد ترامپ، روز دوشنبه به طور رسمی وضع تعرفه بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را اعلام کرد، این تهدیدات از ماه جولای مطرح شدند. اما این تعرفه‌ی مالیاتی تاثیر قابل توجهی بر اپل گذاشت و موجب حذف یک دسته از محصولات این شرکت شد که انتظار می‌رود تاثیری منفی بر روی فروش تعطیلات اپل و رقبا را در فضای ابزارهای الکترونیکی پوشیدنی جدید ایجاد کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور

در حالی که بسیاری از شکایات از طرف کاربران و مشترکان در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) مربوط می‌شود، ایجاد پروژه‌ی ارزیابی میزان رضایت‌مندی مردم، ارزیابی و رتبه‌بندی ارائه‌دهندگان سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و افزایش سرعت عمل سامانه پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات از جمله اقداماتی است که توسط این سازمان انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور

به گزارش فارس، الزام دسترسی افراد مجاز به سامانه‌ها تنها با رمز عبور یا قفل سخت‌افزاری، عدم سوء پیشینه افراد دارای دسترسی، اعلان دسته‌بندی‌ اطلاعات شخصی به مردم و محدودیت دسترسی حداکثر ۲ نفر به اطلاعات از مفاد چک لیست رعایت اصول حرفه‌ای حریم خصوصی مشترکان است.
وزارت ارتباطات در تازه‌ترین گزارش عملکرد خود در دولت دوازدهم از تهیه و ابلاغ دستورالعمل صیانت از داده‌های شخصی مردم خبر داده و جزئیات دسترسی افراد مجاز به اطلاعات مشترکان را تشریح کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور

ظرفیت پهنای باند شبکه‌ی انتقال کشور در یک سال فعالیت دولت دوازدهم با رشدی ۲ برابری همراه بود و از ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه در سال ۱۳۹۵ به ۲۲ هزار و ۱۹۱ گیگابیت بر ثانیه رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: پا‌به‌پای تلگرام‌، گروهی در کشور هستند که تقاضای فیلترینگ‌ اینستاگرام‌ را دارند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: با شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم صحبت‌هایی صورت گرفته اما تا به الان همکاری نکرده‌اند. ولی ممکن است در صورت عدم همکاری اینستاگرم‌ فیلتر شود، چراکه همان‌طور که گفتم فیلتر اینستاگرم در جلسات شورا به‌ عنوان یک تقاضا مطرح شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور

به گزارش همشهری، وزیر ارتباطات بارها مخالفتش را با روند فعلی فیلترینگ سایت‌ها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها به روش‌های مختلف اعلام کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور

به گزارش ایبِنا، بهروز نعمتی با اشاره در حال طراحی بودن سامانه‌ی انتشار فیش حقوقی مسئولان و نمایندگان، گفت: بر اساس قانون برنامه‌ی ششم توسعه دولت باید اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ی ثبت حقوق مقامات و مدیران می‌کرد که معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری در حال طراحی سیستمی در همین راستا است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور

به گزارش ایبِنا از ایرنا، علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته وعده داد که ۱۵۰ شرکت وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری به بخش خصوصی واگذار شود؛ وی تیرماه امسال نیز اعلام کرد که تا پایان امسال ۶۰ شرکت وابسته به شستا واگذار خواهد شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند