محبوب ترین ها
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

معاون نظارت و اعمال مقررات رگلاتوری اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند مبالغی که در قالب ۱۰ ریال عوارض به ازای ارسال هر پیامک از ابتدای فروردین سال ۹۷ از مشترکان تلفن همراه دریافت کرده‌اند به آن‌ها بازگردانند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، متن این دستور که از سوی بازپرس شعبه‌ی دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادرشده، به شرح زیر است:
- با توجه به اعلام شکایات متعدد علیه شبکه‌ی اجتماعی تلگرام به دادسرای عمومی و انقلاب تهران و تقاضاهای فراوانی که در خصوص جلوگیری از فعالیت شبکه مذکور از ناحیه‌ی شهروندان به این دادسرا واصل‌شده
- هم‌چنین درخواست ضابطان و سایر نهادهای ذی‌ربط مبنی بر برخورد قانونی و اتخاذ تصمیم نسبت به جلوگیری از ادامه‌ی فعالیت بدون ضابطه و غیر قابل‌ کنترل پیام­رسان تلگرام

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

یک فعال بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه با اشاره به اختلال‌ها در سیستم خدمات مشتریان اپراتور همراه اول، از ادامه‌ی اختلال در روند ارائه‌ی برخی از خدمات مانند نقل‌وانتقال سند سیم‌کارت، خریدوفروش، اعلان سرقت و فعال‌سازی سیم‌کارت‌ها خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی گفت: طبق قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، تمامی گوشی‌های وارداتی به کشور باید ۱۸ ماه خدمات پس از فروش به خریداران ارائه دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

پاول دوروف، مؤسس تلگرام اعلام کرد: این پیام‌رسان هم‌اکنون در سراسر جهان قطع است. این اتفاق نتیجه‌ی حمله‌ی DDoS و همچنین گرم شدن بیش‌ از حد یکی از سرورهای پیام‌رسان است. طبق اطلاعات ارائه‌ شده از دوروف، Telegram به‌ طور کامل در سراسر کشورها از جمله روسیه، ایالات‌ متحده‌ی آمریکا، بریتانیا، ایران، عراق و چندین کشور دیگر قطع است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به توقف استقرار سرورهای تلگرام گفت: قرار بود تلگرام اطلاعات کاربران ایران را در کشور خودمان نگهداری کند، اما اطلاعات را از کشور خارج کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

رئیس دانشکده‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه تهران از راه‌اندازی سوله‌ی استارتاپ در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سوله فرصت مناسبی در اختیار جوانان کارآفرین قرار می‌دهد.
به گزارش مهر، عباس زارعی هنزکی در سومین همایش و جشنواره‌ی صنعتی «رسم» با موضوع راه‌اندازی استارتاپ‌های لوازم خانگی گفت: امروز دانشگاه‌های نسل سوم به طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که در مسیر کسب‌وکار و تبدیل آن به ثروت حرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه تهران هم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته است در این مسیر گام بردارد تا بتواند دانش دانشجویان را به ثروت تبدیل کند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در کشور ایران ارتباط دهنده‌ی دولت، دانشگاه و صنعت هستند، اظهار کرد: این پارک‌ها در مسیر اقتصاد دانش بنیان هستند و در اقتصاد دانش بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت دنبال می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

چین اولین شبکه‌ی 5G خود را دریکی از مناطق جدید Chungking راه‌اندازی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این شبکه، به‌ تدریج کل شهر را پوشش خواهد داد. چین دومین کشور جهان است که شبکه‌ی 5G را در "شرایط پایدار" تجربه می‌کند.

ادامه مطلب