محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان

وزیر ارتباطات در حکمی سجاد بنابی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت را به سمت سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع این وزارتخانه منصوب کرد.
محمدجواد آذری جهرمی با صدور احکام جداگانه‌ای معاونان جدید خود را در حوزه برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و همچنین توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، منصوب کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان

معاون فناوری ونوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه امکانات تعرفه ترافیک اینترنت نیم بهاء برای وب‌ سایت های داخلی فراهم شده است، گفت: رایگان سازی تعرفه ترافیک اینترنت «پلتفرم آموزشی شاد» برای دانش آموزان،
مخاطبان موضوع «تمدید طرح صد گیگ اینترنت رایگان» را مطرح کرده و خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان

مرکز ملی فضای مجازی از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیروی امریه جذب می‌کند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز بنا بر شیوه نامه بکارگیری مشمولان وظیفه برای انجام پروژه های تحقیقاتی به عنوان بخشی از خدمت دوره ضرورت با مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح - بنیاد نخبگان، در رشته های مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مهندسی مخابرات، مهندسی کامپیوتر، علوم سیاسی، علوم ارتباطات، جامعه شناسی، فلسفه، فقه، حقوق، اقتصاد و مدیریت در تمام گرایش ها در قالب پروژه جایگزین خدمت و کسر خدمت سربازی نسبت به جذب نیروی امریه اقدام کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان

به گزارش پیوست، سامانه استعلام مدرک تحصیلی به زودی به سامانه احراز هویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان سماوا متصل می‌شود. در صورت تکمیل فرایند اتصال این سامانه به سماوا برای استعلام مدرک تحصیلی دیگر نیاز به وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای روی سامانه نخواهد بود.
در شرایط فعلی برای احراز هویت کاربران متقاضی استعلام مدرک تحصیلی، افراد باید اطلاعات شناسنامه‌ای خود و همچنین سری شناسنامه را وارد کنند اما با اتصال به سمانه احراز هویت سماوا دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای نخواهد بود و افراد از طریق سماوا احراز هویت می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان

تعداد اشتراک های پهن باند بخش ثابت و سیار کشور درحال حاضر به ۸۶ میلیون و ۱۰ هزار و ۵۱۳ اشتراک رسیده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از این میزان 76 میلیون و 531 هزار و 176 اشتراک پهن باند سیار با ضریب نفوذ 91.07 درصد و 9 میلیون و 479 هزار و 337 اشتراک پهن باند ثابت با ضریب نفوذ 11.28 درصد در کشور وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۶ آبان

شبکه ملی اطلاعات باید تا افق ۱۴۰۴ بیش از ۶ راهبرد و ۳۷ هدف عملیاتی را مطابق با «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» که به تازگی به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است، محقق کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۶ آبان

به گزارش دیجیاتو، معاون وزیر ارتباطات خبر از طرحی برای جلوگیری استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیما و تاکسی‌های اینترنتی برای مبتلایان به ویروس کرونا کووید ۱۹ داد.
«امیر ناظمی» در توییتر خود ضمن اشاره به بررسی که اخیرا وزارت بهداشت انجام داده اعلام کرد که بیست درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه خانگی رار عایت نمی‌کنند؛ مساله‌ای که می‌تواند منجر به شیوع گسترده این ویروس توسط مبتلایان باشد. ناظمی در همین راستا خبر داده با ابلاغ وزارت بهداشت و با کمک خدمات دولت الکترونیکی، بزودی مبتلایان کوید۱۹ امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیما و تاکسی های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند‌.

ادامه مطلب