محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در تازه‌ترین فصل‌نامه خود، آمار مربوط به حوزه فناوری در سه ماه دوم سال ۹۹ را منتشر کرد که بر اساس آن مجموع خطوط فعال در کشور ۱۲۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۱ سیمکارت‌ است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را به نزدیک ۱۵۰ درصد می‌رساند.
سازمان تنظیم مقررات ۱۷ سال قبل کار خود را در حوزه نظارت بر ارکان مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آغاز کرد. صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری برای ارائه هرگونه خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات، تدوین و پیشنهاد استانداردهای ملی مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین و ارائه پیشنهاد درخصوص تعیین فعالیت‌ها و بهره‌برداری غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات، تعیین جریمه در هر مورد و اعلام اعمال آن در چارچوب و مقررات پس از طی مراحل قانونی، از جمله وظایفی است که برعهده این نهاد گذاشته شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ آبان

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به ثبت بیش از ۵ هزار شکایت در خصوص نارضایتی از آنتن دهی موبایل از سوی مشترکان اعلام کرد که پوشش داخل ساختمان جزو تعهدات اپراتورها محسوب می شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ آبان

در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، پیاده سازی این شبکه در قالب ۲۱ جز و اقدام زیرساختی، ارائه ۳۰ خدمت و ۹ خط مشی تعیین شده است.
پس از گذشت حدود یک سال از ارائه طرح اولیه معماری کلان شبکه ملی اطلاعات و به دنبال ماه‌ها وقفه در تصویب این طرح در شورای عالی فضای مجازی، این شورا در جلسه شصت و ششم خود در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۹۹، «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» را نهایی و تصویب کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان

به گزارش فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول ) اعلام‌کرد: مصرف اینترنت با تعرفه آزاد در همراه اول را می توان غیرفعال کرد به طوری که باید کد دستوری «* 100 *113 #» توسط مشتریان شماره گیری شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان

به گزارش ایلنا، جدیدترین گزارش منتشر شده رگولاتوری از تعداد مشترکان خدمات پهن‌باند، حاکی از پیشتازی ایرانسل در شاخص ضریب نفوذ نسل چهارم شبکۀ تلفن همراه در ایران است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ آبان

گستردگی پوشش تلفن همراه یکی از مباحث مهم در بخش ارتباطات سیار است که با میزان رضایت مشتری از اپراتورهای تلفن همراه رابطه‌ای مستقیم دارد و پوشش دهی نامناسب اپراتورها منجر به نارضایتی و ثبت شکایت از سوی مشترکان می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ آبان

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرایط جدیدی برای ادامه فعالیت ارائه دهندگان خدمات انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت، تصویب کرد.
مطابق با مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهایی که تاکنون خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت مانند TDLTE و FWA ارائه می‌دادند برای ادامه فعالیت باید مجوز فناوری بی سیم ثابت WTTX دریافت کنند.

ادامه مطلب