محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۴ مهر

به گزارش آی‌تی‌ایران، در چند روز اخیر کاربران ایرانی مشکلاتی را برای ورود به اسپاتیفای داشته‌اند که گمان‌ها را به سمت تحریم کاربران ایرانی توسط برنامه اپلیکیشن پخش آنلاین موسیقی می‌برد. حال به نظر می‌‌رسد اسپاتیفای در ایمیل پاسخ به سوال کاربران ایرانی که دلیل اصلی مسدود شدن حساب‌هایشان را محل کنونی آن‌ها یعنی ایران ذکر کرده، مهر تاییدی بر تحریم کاربران ایرانی این برنامه موسیقی باشد. طی چند هفته گذشته دسترسی کاربران ایرانی به دو سرویس «ساندکلاد» و «گیت‌لب» هم قطع شده بود.
اسپاتیفای در ایمیل پشتبانی خود اعلام کرده است: «در حال حاضر به علت مسائلی که خارج از کنترل اسپاتیفای است، قادر به ارائه خدمات خود در ایران نیستیم.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۴ مهر

به گزارش دنیای اقتصاد، جزیره خودمختار کوچکی که در دل رودخانه مروارید نفس می‌کشد، در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز مالی و اقتصادی شناخته شده است. مالیات کم و تجارت آزاد، هنگ‌کنگ را به یکی از بهترین مراکز تجاری دنیا تبدیل کرده است تا بهشت شرکت‌های نوظهور و کوچک باشد. با این اوصاف است که در سال‌های اخیر بسیاری از استارت‌آپ‌های فعال در این منطقه رشد سریعی را تجربه کرده و در کمترین زمان ممکن توانسته‌اند وارد بورس شده و سهام خود را عرضه کنند. حالا گویا شرایط ایجاد شده در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، باعث شده است که فروش سهام غول‌های تکنولوژی چینی در بازار سهام افزایش چشمگیری داشته باشد. این در حالی است که این شرایط به رشد تجارت استارت‌آپ‌های کوچک هم کمک قابل‌توجهی کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود از دستگیری سارقان سیم برق و مخابرات در این شهرستان خبر داد و گفت: درپی وقوع چندفقره سرقت سیم برق و مخابرات در برخی از مناطق این شهرستان بررسی موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ «هوشنگ مبارکی» روز شنبه افزود: براساس اطلاعاتی واصله از مردم بلافاصله پلیس وارد عمل شد و ۲ دستگاه خودرو را توقیف و ۲ نفر را هم دستگیر کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

شرکت رسپینا از آغاز ارائه اینترنت اختصاصی پرسرعت با حجم و سرعت نامحدود و شرایط ویژه به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و صنعت دارویی کشور خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

در راستای ارایه طرح حمایت از توسعه و رقابت پذیری پلتفرم های ارایه دهنده خدمات پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات از سوی مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد شده کمیته ای عالی برای مدیریت خدمات شبکه ملی اطلاعات نیز تشکیل شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر

به گزارش فارس، معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه امکان ارائه اینترنت رایگان برای همه دانشجویان وجود ندارد،گفت: بهترین راهکار برای استفاده دانشجویان از اینترنت اتصال به سامانه های آموزشی الکترونیکی دانشگاه ها به اینترنت است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

شرکت پرداخت الکترونیک سامان در میان۱۵۰ PSP برتر جهان در سال ۲۰۱۹، در رتبه ۱۶ برترین‌های دنیا قرار گرفته است.
به گزارش سامان رسانه، نشریه نیلسون ریپورت (Nilson Report) به‌عنوان نشریه تخصصی بین‌المللی پرداخت الکترونیک، در آخرین شماره خود با بررسی جایگاه و عملکرد بیش از ۱۵۰ شرکت پرداخت الکترونیک جهان با معرفی شرکت‌های ایرانی، سپ را به‌عنوان یکی از بیست شرکت برتر دنیا معرفی کرده و با سه پله رشد نام آن را در ردیف شانزدهم فهرست ‌PSPهای برتر دنیا نشانده است.
در این فهرست ۷ شرکت PSP ایرانی دیگر هم مورد بررسی قرار گرفته‌اند که سپ با بیشترین رشد در میان شرکت‌ها به عنوان مطرح‌ترین شرکت صاحب‌نام ایرانی در این حوزه معرفی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

به گزارش همراه اول، همراه اول از رکورد سرویس دهی همزمان به ۶۰ میلیون مشترک خبر داد.
همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور توانسته با تعیین چشم‌انداز «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال»، سرویس دهی شبکه اش را بیش از پیش ارتقا دهد.

ادامه مطلب