محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۹ مهر

معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران گفت: برخی از ماموریت‌های فضایی توسط پرتاب ماهواره به مدارهای پایین قابل دستیابی است و از این بابت نگرانی نداریم، اما در برای رسیدن به مدار ژئو، بلوک انتقال مداری می‌تواند نقش تعیین‌کننده ایفا کند.
«علی جعفرصالحی» درباره اعزام پرتابگر جدید به مدارهای جدید فضایی، افزود: تفاهم با مجموعه‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای اصلاح و بهبود پرتابگرها در دستور کار قرار دارد تا بر اساس آن بتوانیم در کنار پرتابگر از بلوک انتقال مداری برای ارتقاء مدار عملیاتی ماهواره استفاده کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۷ مهر

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، آمار مصرف فضای مجازی در کشورمان را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بینندگان تلویزیون در کشورمان در ماه‌های اخیر چندین برابر شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از اعلام نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شش ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با مدیران شرکت ملی پست، موفقیت این شرکت را در عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، وابسته به حفظ سلامت نیروهای خود دانست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر

معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه نمونه مهندسی ماهواره ناهید-۲ آماده تحویل است، گفت: طراحی و ساخت ماهواره "پارس-۱" به پایان رسیده است و تست‌های کیفیت سنجی و پروازی آن تحت نظارت سازمان فضایی انجام شده و تست‌های نهایی در حال انجام است و امیدواریم این ماهواره آماده تحویل برای پرتاب شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۵ مهر

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی از زیان انباشه 850 میلیارد تومانی این شرکت تا پایان سال مالی 98 خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رمضانعلی سبحانی فر در نشست خبری آنلاین امروز خود به مناسبت روز جهانی پست با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته 320 میلیارد تومان زیان داشتیم اما امروز تلاش کردیم تا به سمت پوشش هزینه ها برویم و درآمد شرکت پست از محل دریافت هزینه بسته های پستی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۳ مهر

ایرانسل در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم، در قالب پروژۀ «هوشمندسازی مدارس کشور» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۳۶۳۶ مدرسه روستایی را به اینترنت پرسرعت مجهز کرد. این پروژه، دوشنبه توسط رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

ادامه مطلب