محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ خرداد

سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی (GDP) از ۲.۶ درصد در سال ۹۲ به ۶.۸۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این سهم تا پایان امسال به ۷.۴۵ درصد برسد.
با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور و مهیا بودن زیرساخت‌های استفاده از تکنولوژی در هشت سال گذشته سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی حدود ۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این در شرایطی است که اغلب صنایع وضعیت مناسبی نداشته‌اند و شاید بتوان گفت حوزه فناوری تنها حوزه‌ای است که توانسته سهم خوبی از اقتصاد را به خود اختصاص دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد

در میزگرد آنلاین «بومی‌سازی صنعت ICT (دستاوردهای نوین اپراتورهای موبایل)» در بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، ایرانسل بر گسترش حمایت از بومی‌سازی در صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات ایران، به‌خصوص تجهیزات 5G، تأکید کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از درآمد عملیاتی شرکت اصلی ۲۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومانی در سال ۹۹ با رشد ۳۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ و درآمد تلفیقی ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

جدول برنامه و نحوه پرداخت سود سهام سال مالی متنهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۹ همراه اول اعلام شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همراه اول اعلام کرده است در راستای تکریم سهامداران و جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا، سود سهامداران حقیقی توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب معرفی شده از 31 خرداد 1400 پرداخت می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران: اگر فردی در بازار رمزارزها سرمایه خود را از دست دهد، کسی پاسخگو نیست و ضمانت اجرائی ندارند.
بازداشت مدیرعامل صرافی کریپتولند و پروژه بریج Bridge با موج جدید هشدارهای رئیس مجلس و بانک مرکزی درباره فعالیت درگاه‌های پرداخت رمزارزها همزمان شده و باعث نگرانی‌های فعالان این حوزه نسبت به اقدامات بانک مرکزی برای مسدود کردن این درگاه‌ها شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

سرویس‌های پست الکترونیکی احراز هویت شده بومی و بازارچه خدمات الکترونیکی سروا از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شدند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پیام مصور، مدیر پروژه سروا در سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره پروژه سروا گفت: با راه‌اندازی بازارچه خدمات الکترونیکی، API تمامی خدمات دولتی به عنوان ویترین در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی قرار می‌گیرد تا تمامی کسب و کارها و دستگاه‌های دولتی بتوانند برای احراز هویت واقعی مشترکین و کاربران خود از آن بهره‌مند شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پشت سر ما نقاط قوتی وجود دارد که به آنها می‌بالیم و نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید در ترسیم نقشه راه پیش‌رو این اشکالات را برطرف کنیم که رشد بخش را تضمین می‌کندد و زیرساخت توسعه سایر بخش‌های کشور را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه صرف راه‌اندازی ابررایانه سیمرغ شده که وزارت ارتباطات بخش اعظم هزینه را تقبل کرده است.
روز گذشته مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.

ادامه مطلب