محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

به گزارش پیوست، پیش‌نویس دستورالعمل «فعالیت انتخاباتی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شده است طی هفته آتی با انجام اصلاحاتی در آن ابلاغ شود. در صورت ابلاغ تمامی پلتفرم‌های آنلاین انتشار دهنده محتوای صوت و تصویر برای انتشار تبلیغات سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری باید از ساترا تاییدیه دریافت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

ضریب نفوذ پهن‌باند تا پایان سال ۱۳۹۹، به ۱۰۶.۳۵ درصد رسیده که ۱۰۰.۲۲ درصد آن مربوط به اینترنت پهن‌باند سیار و ۶.۱۳ درصد مربوط‌ به اینترنت پهن‌باند ثابت است و در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۸، با کاهش روبه‌رو شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

اینترنت همراه در سال‌های گذشته، از اینترنت ثابت سبقت گرفته و طبق آخرین آمار، سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت به ۹۴.۲۴ درصد است.
انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.
در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی هم‌چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با رونما یی از ابررایانه سیمرغ در یکشنبه هفته آینده، ایران به کلوپ دارندگان ابررایانه می‌پیوندد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان در گفتگو با واحد مرکزی خبر به نقش ابررایانه در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های کشور‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در جهان مرتب داده‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تولید می‌شود و هر تصمیمی که بخواهیم بگیریم باید براساس تحلیل این داده‌ها باشد و به همین دلیل کشور‌های مختلف سالهاست که بحث ابررایانه و موضوع ابررایانش را در دستور کار خود قرار داده اند و سامانه‌هایی را توسعه داده اند که بتواند داده‌های بزرگ را تحلیل کند و براساس آن تصمیمات منطقی اتخاذ شده را در اختیار سیاست گذاران قرار دهند.
وی گفت: ابررایانه طیف وسیعی دارد و ما با داده‌های عالمانه و علمی مورد کاربرد در طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و با داده‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی مواجهیم که همه این داده‌ها باید تحلیل شود و براساس آن راهکار‌هایی در اختیار متخصصان و متبحران قرار گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۴ ارديبهشت

به گزارش زومیت، بلومبرگ می‌گوید وزارت دادگستری و سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا تحقیقات روی بایننس را شروع کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد این تحقیقات فعلا در مرحله‌ی محرمانه به سر می‌برد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۴ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، توییت ایلان ماسک در حمایت از دوج کوین و قرارگیری این رمزارز جنجالی در فهرست ارزهای دیجیتال قابل ترید صرافی «کوین بیس» باعث افزایش قیمت دوج کوین شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

در حالی که طبق اهداف کلان شبکه ملی اطلاعات توسعه خدمات پایه کاربردی باید در سال ۱۴۰۰ تکمیل شود اما تاکنون گزارش رسمی از وضعیت پیشرفت این شبکه در ماههای پایانی فعالیت دولت، منتشر نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

رئیس پلیس آگاهی ناجا از فراهم شدن امکان ثبت سرقت خودرو و استعلام خودروهای کشف شده در نرم افزار موبایلی "پلیس من" خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری افزود: پلیس آگاهی ناجا در کنار کشف جرم و شناسایی و دستگیری مجرمان، خدماتی را با همکاری معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا در راستای کاهش رفت و آمد شهروندان به مراکز انتظامی فراهم آورده که یکی از آن ها، امکان ثبت سرقت خودرو و دیگری، استعلام خودروهای مکشوفه در نرم افزار موبایلی پلیس من است.

ادامه مطلب