محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با تاکید بر بازنگری در ساختار حوزه رگولاتوری اظهار داشت: تعیین استاندارد و بازنگری نقش رگولاتوری باید سریع‌تر از تغییرو تحولات فناوری صورت گیرد. هم اکنون صنعت ICT برای پیشرفت و تامین نیازهای جدید به استاندارد های جهانی نیازمند است. تا پاسخگوی جامعه باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل از ۸۲ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۲، اکنون به چهار هزار و ۳۰۹ گیگابیت بر ثانیه رسیده که نشان‌دهنده رشد بیش از ۵۰ برابری در این بخش است.
ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر شبکه ملی اطلاعات یکی از اقدام‌های مهم دولت در هشت سال اخیر بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

پس از بروز اختلافات جدی میان اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در زمان برگزاری آخرین دور انتخاب اعضای هیات مدیره آن، اکنون روی دیگری از اختلافات در زمان معرفی نمایندگان شورای مرکزی به رئیس‌جمهور برای انتخاب رئیس سازمان نظام صنفی کشور نمایان شده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در همین اثنا، صبح امروز نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در شورای مرکزی با صدور بیانیه‌ای انصراف خود را از حضور در این شورا اعلام کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راه‌اندازی واحد رسیدگی به شکایت از کسب ‌و کارهای اینترنتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، واحد رسیدگی به شکایات از کسب ‌و کارهای اینترنتی با همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان، در آستانه عید سعید فطر به بهره‌ برداری رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

با توجه به توسعه خدمات الکترونیک قضایی و سرعت بخشی به رسیدگی به امورات قضایی، قوه قضاییه اقدام به راه اندازی اپلیکیشن موبایلی اندرویدی «عدالت همراه» کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب مقررات و کاهش تعرفه همتایابی (peering) خدمات پایه کاربردی شبکه ملی اطلاعات، در راستای اجرای سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، ساماندهی و قانون‌گذاری در حوزه رمزارزها یکی از طرح‌های جدیدی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته و قرار است در روز سه‌شنبه (20 اردیبهشت) در صحن علنی مجلس وظیفه نهادهای مختلف فعال در این حوزه مشخص شود. این طرح که بخشی از «گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور» است در حال حاضر به صورت رسمی ارائه نشده است و تنها نسخه‌ای غیر رسمی از پیش‌نویس آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. به گفته فعالان این حوزه، یک‌سال از پیشنهاد این طرح در مجلس می‌گذرد و تاکنون برای اصلاح برخی از بندهای آن چند جلسه مشترک بین مجلس و کمیسیون تخصصی نصر کشور و کارگروه استخراج انجمن فناوران زنجیره بلوک برگزار شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انتشار بیانیه‌ای از انصراف خود در شورای مرکزی سازمان نظام صفی رایانه‌ای کشور خبر دادند. آنها در این بیانیه به شرح دلایل این انصراف پرداخته‌اند و مواردی چون برائت جستن از تخلفات قانونی انجام شده، عملکرد شورای مرکزی تحت سیطره مرامنامه «اتحاد آباد»، ایجاد تشکلات غیرقانونی و ایجاد دوقطبی کاذب مخرب توسط عده‌ای در شورای مرکزی اعلام داشته‌اند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند