محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۳ تير

رییس‌ هیئت‌مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از شرکت‌های واردکننده خواست همچون گذشته به درج قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ ادامه دهند و کوتاهی نکنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

به گزارش مهر، شورای عالی فضای مجازی معماری، اجزا و فهرست خدمات شبکه ملی اطلاعات را بر مبنای ۴ لایه زیرساختی تصویب کرد تا براساس آن، وابستگی کشور به سرویس دهنده های خارجی فضای مجازی کاهش یابد.
پس از اعلام انتقادات متعدد از کوتاهی در پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات که در سال ۹۲ به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است، این شورا آذرماه سال ۹۸ به وزارت ارتباطات ۳ هفته مهلت داد تا طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را بر مبنای آنچه که مدنظر اعضای این شورا است، ارائه کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس که طرح “هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی” را خلاف قانون دانسته بود به وب زوم گفت: خلاف قانونی صورت نگرفته و تنها ترافیک تلویزیون هایی که از ساترا مجوز داشتند برای یک ماه رایگان شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که توانست با شیوع کرونا، بدون استفاده از قوه قهریه و به کمک زیرساخت‌های فناورانه، بستر در خانه ماندن مردم را مهیا کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

به گزارش ایسنا، تعداد مشترکین اپراتورهای تلفن همراه بر اساس آخرین آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سال ۱۳۹۸، به بیش از ۱۱۸ میلیون رسیده و ضریب نفوذ را به ۱۴۲ درصد رسانده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

مدیرکل سنجش از دور سازمان فضایی ایران، کاربردهای تصاویر ماهواره ای در پایش آتش سوزی را تشریح کرد و گفت: برای آمادگی در مقابل آتش‌سوزی‎های مکرر و شدید جنگل ها، هشدارهای لازم را داده بودیم.
مصطفی منصورپور با اشاره به راه اندازی سامانه هشدار سریع آتش سوزی با استفاده از تصاویر ماهواره ای، گفت: پروژه های مختلفی در حوزه پایش آتش سوزی جنگل ها، پیش از این توسط نهادهای مختلف تعریف شده است و هم اکنون نیز در سازمان فضایی ایران، پایش آتش سوزی ها در سطح ملی و در مرکز ملی پایش ماهواره ای انجام می شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

به گزارش ایسنا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سال گذشته مجموعا ۱۵ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۵۸ عدد تلفن همراه مسافری، وارداتی و تولیدی در سامانه همتا ثبت شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه زیرساخت‌ها را از اولویت‌های این شرکت دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت مخابرات ایران هوشمندسازی مدارس در کل کشور است که تاکنون 16 هزار مدرسه در مناطق محروم هوشمندسازی شده است.
سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ۱۶ هزار مدرسه در مناطق محروم مدرسه هوشمندسازی شده است، گفت: شرکت مخابرات ایران در سال جهش تولید مأموریت‌های مختلفی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خود در نظر گرفته است که می‌توان به توسعه زیرساخت موبایل، هوشمندسازی مدارس و تکمیل شبکه فیبر نوری در کشور اشاره کرد.

ادامه مطلب