محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ دي

«شبکه ملی اطلاعات»در کشور ما خوب درک نشده است. نمونه «هر کسی از ظن خود شد یار من» یا «فیل مولانا» است. اما شبکه ملی همان اینترنت ملی است؟ به مصاف اینترنت واحد جهانی می‌رود؟ زیرساخت قطع ارتباط با دنیاست؟ دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات می‌گوید: هیچ‌کدام؛ شبکه ملی راهکاری برای مدیریت هزینه‌ها و توسعه کسب و کار است. با تهدید- تحدید کردن فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی را مخدوش می‌کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ دي

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای ۵۱ سایت جدید به پیمانکاری اپراتور دوم و بهره برداری تا دهه فجر، پروژه توسعه پوشش تلفن همراه روستایی (USO) در مناطق روستایی خراسان رضوی شتاب بیشتری می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

سورپرایز پستی وزیر ارتباطات که حالا نام "سجاد" به آن داده‌اند، پهپادی است که طبق گفته آذری‌جهرمی قرار بود امکان انتقال بسته‌های پستی را فراهم کند، اما کارشناسان معتقدند رسیدن به این هدف زمان‌بر است ضمن اینکه "سجاد" نیاز به دریافت مجوزهای متعدد از دستگاه‌های ذی‌ربط برای پرواز دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، با تکامل نظام علمی، فناوری و نوآوری در سال‌های گذشته، ایران امروز گام در مسیر تبدیل شدن به اقتصادی دانش‎بنیان و مبتنی‎بر نوآوری گذاشته است. نسل جدید سیاست‎های توسعه علم، فناوری و نوآوری کشور معطوف به توسعه تمامی ابعاد تاثیرگذار در توسعه اقتصاد دانش‎بنیان و مبتنی‎بر نوآوری است. بدیهی است این راه تازه با موانع و چالش‌هایی همراه باشد. موانع و مشکلات راه‌اندازی و رشد کسب‎وکارهای نوپا و شرکت‌های دانش‎بنیان متعدد و متنوع است. ظهور فناوری‌های جدید و شکل‎گیری زمینه‎های نو برای تشکیل و فعالیت کسب‎وکارها، نیازهای حمایتی و تسهیلگری جدیدی را ایجاب می‎کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

به گزارش ایلنا، شاید برای هر مسافری که دست‌کم یک‌بار در روز از اسنپ استفاده می‌کند، این داستان آشنایی باشد که به نوعی آن را تجربه کرده؛ این‌که به هر دلیلی از سفر اسنپی‌اش راضی نبوده و بنای اعتراض برداشته. در تماس با پشتیبانی و گزارش مورد پیش آمده، جواب می‌شنود که «راننده مذکور تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها غیرفعال می‌شود و امکان فعالیت در سامانه اسنپ را ندارد.» این پیام در قدم اول مثل آب خنکی عمل می‌کند که در فروکش کردن عصبانیت مسافر تاثیر خوبی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

به گزارش ایلنا، تشعشعات و پرتوهای رادیویی یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران سیستم‌های بی‌سیم و دستگاه‌های است که با امواج الکترومغناطیسی کار می‌کنند. این موضوع در ایران با شایعه‌های زیادی درباره سطح و میزان آلودگی همراه است.
شاید یکی از دلایل افزایش سطح نگرانی درباره تشعشعات و پرتوهای رادیویی در کشور ما مربوط به عدم آگاهی از میزان قرارگیری در معرض امواج رادیوی باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

افرادی که کارت‌خوان ایرانی فعال در خارج از کشور داشته باشند، شناسایی می‌شوند و تمامی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به نام آن‌ها نیز غیرفعال خواهد شد.
پس از التهابات ارزی در سال گذشته بانک مرکزی تاکید کرد که تمامی کارت‌خوان‌های فعال در خارج از کشور باید از دسترس خارج شود، چراکه فعالیت این کارت‌خوان‌ها را مخل مدیریت بازار ارز در تهران می‌دانست.

ادامه مطلب