محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از آغاز مطالعات برای ساخت «کشتی فضایی» به عنوان ورژن بعدی پروژه بالن ارتباطی خبر داد و گفت: ساخت این محصول با نام «کیهان» در ۶ ماهه دوم امسال آغاز می‌شود.
حسین صمیمی در گفتگو با مهر، از انجام پروژه مطالعاتی ساخت کشتی فضایی که ورژن دیگری از بالن ارتباطی است، در پژوهشگاه فضایی خبر داد و گفت: بالن ارتباطی که برای ارائه خدمات اینترنت و پایش محیط طراحی و ساخته شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است، بالنی از نوع مقید محسوب می‌شود که در یک منطقه مشخص و برای مصارفی مانند حوادث غیرمترقبه و اضطراری، به صورت ایستا و در یک ارتفاع مشخص به پرواز در می‌آید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش ایسنا، در حالیکه استفاده از سرویس ارسال پیامک اضطراری تنها برای شرایط بحرانی طراحی شده است، ظاهرا برخی از اپراتورها تخلف کرده و مسیر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را از این سرویس باز کرده بودند.
پس از اعتراض نسبت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شش شرکت را که اجازه دارند، در این حوزه فعالیت کنند، توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، به اپراتورها معرفی کرد و محتوای پیامک‌های ارسال‌ شده هم حائز صلاحیت شناخته شد و پس از آن، اپراتورها اجازه یافتند زیرساخت‌های خود برای انتشار پیامک‌های انبوه را صرفاً در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

وزیر جوان دولت تدبیر و امید در جمع مدیران و دستیاران جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به تمام موانع و سنگ‌اندازی‌ها توصیه کرد دلسرد نشوند چراکه در «گام دوم انقلاب» امید همه و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری به جوانان این کشور است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر امروز به مناسبت میلاد مسعود و فرخنده حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، محمدجواد آذری جهرمی میزبان جمعی از مدیران و دستیاران جوان دولت تدبیر و امید بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش ایرنا، سالی که گذشت برای شرکت زیرساخت سال بسیار خوبی بود. آن‌ها توانستند کنار لیست اهدافی که برای انجام دادن داشتند، «تیک» بزنند، هسته شبکه ملی را تا سه برابر توسعه دهند و به واسطه تمام این‌ها چرخ اقتصاد را بیش از پیش بچرخانند.
ایجاد شبکه سراسری انتقال با استفاده از تجهیزات بومی، از اهداف مهمی است که شرکت ارتباطات زیرساخت در سال جدید آن را دنبال می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش دنیای اقتصاد، وزیر ارتباطات هفته گذشته از برنامه پرتاب سه ماهواره در ایران خبر داد. پیش از این آذری‌جهرمی در توییتر از پرتاب ماهواره پیام به‌عنوان خبر خوب یاد کرده بود، اما این پرتاب ناموفق بود. با این حال، بررسی سابقه پرتاب ماهواره در ایران حاکی از آن است که نخستین بار در ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ خورشیدی ماهواره «امید» به فضا پرتاب شد. این ماهواره سه ماه در فضا ماند و پس از پایان ماموریت به زمین بازگشت. ماهواره‌های سنجش از دور می‌تواند در نظارت بهتر انسان بر زمین مفید واقع شود یا اینکه در مدیریت چالش‌ها و بحران‌های طبیعی و بشری مانند آتش‌سوزی، زلزله، ترافیک، آلودگی، جرائم و ... کاربرد داشته باشد. یکی از نمونه‌‎های استفاده از این فناوری در سیل‌های اخیر بود که اطلاعات بهتری از وضعیت آب‌وهوایی کشور، مناطق سیل‌‎زده، راه‎‌های ارتباطی آن و سیلاب‎‌ها ارائه داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش دنیای اقتصاد، اینترنت فیبر نوری، سریع‌ترین تکنولوژی ارائه اینترنت پرسرعت است. در این تکنولوژی جریان داده بر اساس نور بوده و بنابراین قابلیت حجم انبوهی از داده‎ها را دارد. این در حالی است که در کابل‌های مسی انتقال اطلاعات مبتنی جریان برق بوده و به تبع سرعت کمی دارد. علاوه بر این، پهنای بالا و متقارن (به معنای سرعت آپلود و دانلود یکسان)، فرسودگی بسیار کمتر و عدم ایجاد اختلال در طیف وسیعی از فیبرهای نوری از دیگر مزایای این فناوری بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

سرهنگ علی حسن حیدری روز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به دنبال دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: شاکی برای خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه به سایت «دیوار» مراجعه کرده و در تماس با فروشنده ۴۰ میلیون ریال به حساب او واریز می‌کند.
فرمانده انتظامی فامنین اظهار داشت: شاکی در تماس‌های بعدی برای دریافت گوشی تلفن همراه متوجه خاموش بودن گوشی فروشنده شد.

ادامه مطلب