محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر

به گزارش ایبِنا، ابوالفضل ناصری با اشاره به اینکه ۷۵ هزار واحد صنفی فعال در این حوزه با مشکل جدی مواجه‌اند، اظهار داشت: هم اکنون ۶۰۰ هزار تلفن همراه در گمرک کشور وجود دارد که وزیر ارتباطات در مصاحبه‌های خود خبر از ترخیص این کالا داده اما تاکنون هیچ گوشی تلفن همراهی به کشور وارد نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری الزامات و چگونگی ساماندهی به کارگیری پهپادهای غیر نظامی و شرکت‌های خدماتی بهره‌بردار پهپادها و همچنین فروشندگان و تامین‌کنندگان ریز پرنده‌ها را تشریح کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد که در مورد ارزهای دیجیتال بحث‌های مفصلی در بانک مرکزی، دولت و مجلس در جریان است.
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در واکنش به این پرسش که آیا ایران واقعا به طور جدی در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله‌ی محاسبات متقابل است؟ گفت: در مورد ارز دیجیتال بحث‌های مفصلی در بانک مرکزی، دولت و در مجلس در جریان است، الان هم در کمیسیون اقتصادی دولت موضوع ارز دیجیتال به طور جدی در حال بحث و بررسی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

مدیرعامل شاتل موبایل بزرگ‌ترین چالش بازار اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) را دامپینگ در تعرفه‌های دیتا توسط اپراتورهای MNO عنوان کرد و آن را کشنده‌ترین موضوع برای تمامی بازیگران این بازار توصیف کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

به گزارش فناوران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش، کشف یک پرونده‌ی کلاهبرداری ۳۵ میلیارد تومانی خدمات ارزش افزوده را اعلام کرد و گفت که پول‌های اخذ شده به مردم باز می‌گردد. خبری که سبب شد بار دیگر انتقادات از سیستم خدمات ارزش افزوده و مدل درآمد‌زایی تولیدکنندگان محتوا، اگریگیتورها و اپراتورها داغ شود. در همین رابطه با ابوذر مهرمنش مدیرکل خدمات ارزش افزوده‌ی همراه اول با فناوران گفتگویی داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با کمک متخصصان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای نخستین‌بار در کشور و در منطقه توانسته است پلتفرم کامل مبتنی بر NFV/SDN را با قابلیت‌هایی نظیر MEC و برش‌دهی به صورت کامل پیاده‌سازی نماید.
بخش فنی همراه اول که همکاری خود با دانشگاه شریف را از دو سال پیش آغاز کرده است، توانسته تمام بخش‌های شبکه را در قالب یک پلتفرم کامل به صورت بومی پیاده‌سازی کرده و آمادگی تبدیل این شبکه به صورت تجاری را دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل اصلی مهاجرت کاربران از اپراتورهای ثابت به همراه را کیفیت و کمیت سرویس دانست و تاکید کرد: وقتی سرعت موبایل به‌طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت اینترنت خانه بر روی همان شش مگ مانده، کاربر علاقه‌ای به سوئیچ کردن روی اینترنت ثابت ندارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

ایرانسل با هدف توسعه‌ی فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان و ارائه‌ی محصولات و خدمات خاص این گروه سنی، همکاری خود را با ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان آغاز کرده است.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این همکاری با هدف ارائه‌ی محصولات و خدمات مخصوص کودکان و نوجوانان، آغاز شده است و در مرحله‌ی نخست این پروژه ایرانسل با «انتشارات همراه جوان» همکاری می‌کند.

ادامه مطلب