محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۴ خرداد

برخی پرسیده‌اند چرا برای ثبت نام بسته اینترنت رایگان انتخابات از مردم کد ملی خواسته می‌شود و چرا بسته فقط برای ۱۸ سال به بالا که حق رای دارند، فعال می‌شود؟ وزیر ارتباطات به این سوالات پاسخ داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳ خرداد

علیرضا یاری، رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بررسی ابعاد پروژه ابررایانه سیمرغ در شبکه خبر پرداخت.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، یاری رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه در مصاحبه با شبکه خبر درخصوص این سوال که ابررایانه سیمرغ چیست و چه کاری انجام می دهد گفت: اصولا ابررایانه برای پردازش داده‎ها و فرمول‏های پیچیده ای است که ما در صنایع حاکمیت و یا علم به آنها نیاز داریم. ابررایانه تکنولوژيی است که همیشه بین کشورها باعث ایجاد رقابت شده است و برای همین سایت هایی در دنیا وجود دارند که به ابررایانه های برتر دنیا رتبه می دهند. اگر ابررایانه موجود را با اولین ابررایانه ها در دهه ۱۹۶۰ که ماموریت های بالایی از جمله ارسال فضانورد به فضا داشتند، مقایسه کنیم ابزارهای کنونی مثل موبایل یا کامپیوترهای معمولی از گذشته قدرت بالاتری دارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳ خرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخصیص بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان انتخاباتی به همه مردم ایران خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدجواد آذری جهرمی با ارسال توئیتی نوشت: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری محمدباقر نوبخت، ‏‏‏معاون رییس جمهور و رییس ‏سازمان برنامه و بودجه، به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ خرداد

به گزارش مهر، خدمت شارژ اضطراری، برای آن دسته از مشترکان اعتباری ایرانسل که اعتبار حسابشان به پایان رسیده و به هر دلیل نمی‌توانند شارژ تهیه کنند، ارائه شده است. تمامی مشترکان اعتباری ایرانسل که از عضویت آنها در شبکۀ ایرانسل سه ماه گذشته باشد و ماهانه حداقل ۱۰ هزار تومان در این شبکه تراکنش انجام داده باشند، می‌توانند از این خدمت استفاده و شارژ اضطراری دریافت کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ خرداد

به گزارش مهر، در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۱، نمایشگاه دایمی تجهیزات پزشکی افتتاح شد.
در این نمایشگاه لوازم و تجهیزات پزشکی از جمله اتاق عمل، آی سی یو، لوازم جراحی و بسیاری دیگر از تجهیزات پزشکی در معرض بازدید کنندگان قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ خرداد

در حالی که اخیرا وزارت صمت اعلام کرده فعلاً حقوق ورودی در همه بخش‌ها مشابه سال ۱۳۹۹ و با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان اخذ می‌شود و این وزارتخانه به دنبال کاهش سود بازرگانی برای جبران گرانی ناشی از این مصوبه است، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی می‌گوید قانون گمرکی اجازه داده اگر تا شش ماه تغییر ویژه‌ای در قانون انجام شود و تعرفه‌ها کاهش یا افزایش یابد، بتواند مابه‌التفاوت آن را از واردکنندگان دریافت کنند که این مسئله نگرانی‌هایی در بین آن‌ها ایجاد کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد

به گزارش پیوست، لایحه مقررات عمومی حفاظت از داده (DATA PROTECTION ACT) در مراحل پایانی تصویب در هیات وزیران است.
رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رییس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی در نشست «صنعت و تجارت هوشمند» که در همایش اقتصاد هوشمند برگزار شد با اعلام این خبر گفت: « تا کنون برای حفاظت از داده‌ها و نحوه حکمرانی آنان ۵ لایحه تدوین شده است که از میان این لوایح لایحه مقررات عمومی حفاظت از داده درمراحل تصویب در هیات وزیران را طی می‌کند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مسئله جنجالی اعطای تسهیلات ۱۳ هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، با گفته‌های اخیر رییس صندوق نوآوری جنجالی‌تر از همیشه شده. «علی وحدت» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرده که شرکت‌های دریافت‌کننده تسهیلات علاقه‌ای به عنوان شدن نامشان ندارند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند