محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیم کارت را به دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم مسدود کرد.
مطابق با آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیم کارت در راستای اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، مسدود شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای دریافت اینترنت در سامانه جدید وزارت ارتباطات ثبت‌نام کنند، گفت: مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشگاهیان از امروز تا ۴ روزآینده تمدید شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: درخواست ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه آزاد از سوی این وزارتخانه منوط به ثبت درخواست این دانشگاه در سایت https://www.ict.gov.ir/fa/unitraffic است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

به نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دنیای اقتصاد، درحالی که دانش‌آموزان به واسطه پاندمی کرونا دومین ماه آموزش غیرحضوری را سپری می‌کنند، مشکل کمبود تجهیزات دیجیتال در بازار (اعم از گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) که بخش زیادی از تقاضای آن مختص نیازهای آموزشی بوده، حل نشده است. در این مدت طرح‌های زیادی اعم از اعطای تسهیلات برای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی گوشی موبایل برای تامین نیاز بازار رونمایی شدند اما هنوز آن‌طور که باید خروجی محسوسی برای بازار تجهیزات دیجیتال کشور نداشته‌اند. گرانی گوشی موبایل و تبلت یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در تهیه چنین تجهیزاتی برای دانش‌آموزان بوده است. در بررسی چرایی این افزایش قیمت، عمده کارشناسان و مسوولان، افزایش قیمت ارز را دلیل اصلی می‌دانند اما کمبود شدید کالا در بازار و مشکل واردکنندگان در تامین کالا را نمی‌توان انکار کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

به نوشته‌ی روزنامه ایران، «بتازگی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این مرکز در حوزه استخراج رمز‌ارزها (ماینینگ) هیچ‌ گونه مجوزی صادر نمی‌کند و مجوزهای صادر شده جعلی است. اما چرا این روزها شاهد جعل مجوز در بحث خرید و فروش دستگاه‌های ماینینگ هستیم؟ برای ریشه‌یابی، این اتفاق را با فعالان ماینینگ در میان گذاشته و نظرات آنان را جویا شدیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

معاون توسعه منابع انسانی اپراتور همراه اول درباره دورکاری این شرکت در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: بخش زیادی از فرآیندهای مدیریت بحران وابسته به پایداری سیستم‌های اپراتورهاست اما با ایجاد زیرساخت‌های لازم، بخش قابل توجهی از همکاران ما، در حال حاضر از منزل برای شرکت کار می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ آبان

به گزارش پیوست، طرح «تامین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمزارز» در مجلس اعلام وصول شد. این طرح در شرایطی در مجلس اعلام وصول می‌شود که نیمه مهرماه دولت در بخشنامه‌ای اعلام کرد رمزارزهای تولید شده توسط استخراج کنندگان رمزارز برای تامین ارز واردات کشور مورد استفاده قرار گیرد.
در صحن علنی امروز (۵ آبان‌ماه) محسن دهنوی، عضو هیا

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ آبان

دانش‌آموزان روستای «براگور» شهرستان رودبار که اوایل این هفته، تصاویر نشستن آنها در کنار جاده برای دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی، خبرساز شده بود، از شب گذشته، با نصب دکل ارتباطی ایرانسل در این روستا، آنلاین شدند.

ادامه مطلب