محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

همان طور که می دانید هفته گذشته سیستم عامل مک بوک با عنوان جدید macOS Sierra رونمایی شد. نسخه آزمایشی سیستم عامل جدید تا ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما برای نسخه نهایی باید تا پاییز صبر کنیم.
از ویژگی های جدید می توان به اضافه شدن Siri، auto-unlock، قابلیت انتقال راحت تر اطلاعات بین دیوایس های مختلف اپل و تعدادی دیگر که به تفصیل به آن ها می پردازیم اشاره کرد. سایر تغییرات از جمله پشتیبان گیری خودکار از سیستم و اطلاعات شما خیلی هم بزرگ نیستند اما آن ها را هم با یکدیگر مرور می کنیم.
تا نسخه آزمایشی هنوز چندین هفته فاصله داریم، با این وجود ما توانستیم به نسخه ای اولیه از این سیستم عامل دسترسی پیدا کنیم، گرچه خیلی از امکانات هنوز فعال نشده و در دست ساخت بودند ولی همان هایی را که در دسترس ما قرار گرفت با هم بررسی می کنیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۱۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

جنبه ی دیگری از استفاده از اینترنت در اینجا نمایان می شود.
اگرچه Roost ممکن است به اندازه ی برخی دیگر از رقبای خانگی خود پرزرق و برق نباشد، اما هشدار دهنده ی هوشمند دود Roost و باتری ردیاب دود، به شکل هوشمندانه ای جرو اتصالات خانگی مفید ( و اقتصادی) محسوب می شوند. حالا به عنوان محصول بعدی، این شرکت در نظر دارد تا از خانه های شما در برابر آسیب های احتمالی ناشی از آب نیز جلوگیری کند.
ردیاب هوشمند آب Roost و ردیاب یخ زدگی یک قطعه ی ساده محسوب می شود. این سیستم از هسته های تشکیل دهنده ی یکسان همانند باتری های هوشمند محصولات قبلی استفاده می کند، همچنین این سیستم به اضافه کردن یک حسگر برای نشتی آب، یک حسگر دما و یک حسگر برای میزان رطوبت به تنظیمات وای فای شما پرداخته است و می تواند به شما در مورد مسائلی مانند نشتی آب و یا لوله های یخ زده، از طریق اپلیکیشن اندروید یا iOS هشدار دهد. البته جلوگیری از آسیب های وارد شده ی ناشی از آب، در اینجا به عنوان تمرکز اصلی محسوب می شود، چند عدد حسگر ارزان قیمت دما و رطوبت می توانند به عنوان یک روش آسان برای آگاهی پیدا کردن از شرایط یک خانه ی ویلایی یا خانه ای که در زمان تعطیلات از آن استفاده می شود، محسوب شود، به خصوص در مناطقی که شرایط آب و هوایی آن ها به شدت متغیر است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

پزشکان یکی از اختلالات بینایی را، "کوری گوشی همراه" می نامند . آنان می گویند؛ استفاده از گوشی های هوشمند در تاریکی شب؛ سبب کاهش جدی قدرت بینایی در افراد خواهد شد.
علائم یکسان در دو فرد بریتانیایی، سبب شد متخصصین در این مورد تحقیقاتی را انجام دهند .فردی 22 ساله، پس از مراجعه به پزشک از وضعیت بینایی خود میگوید" چشم راست من مدتی است که نسبت به چشم چپ دید کمتری پیدا کرده است .این کاهش دید چندین بار است که، در طول سال برای من ایجاد شده است .هنگامی که این عارضه شروع می شود، من تنها قادر به دیدن اشیا با چشم راست خود هستم، در حالی که چشم چپ در حالت طبیعی قرار دارد .سپس بعد از یک روز، این حالت به صورت نرمال بازمی گردد"
بیمار 40 ساله دیگری با علائم مشابه، به پزشک مراجعه کرده و ادعا می کند هر روز صبح پس از برخاستن از خواب، به مدت 15 دقیقه توانایی دیدن اشیا را با یک چشم ندارد و این حالت چندیدن بار برای ا،و طی شش ماه اخیر ایجاد شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۲۲:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۴ تير

به گزارش ایتارتاس، به تازگی در دومای روسیه قانونی جدید مبنی بر گزارش فعالییت های روزانه خدمتگزاران دولت روسیه همچنین مدیران دولتی به تصویب رسیده است.
در حال حاضر کارمندان دولت موظف به اطلاع رسانی در مورد آدرس صفحه و همچنین مشخصات دیگر خود در صفحات اینترنت به کارفرمایانشان هستند.آنان باید لیستی از صفحات اجتماعی، چت روم ها و انجمن های عضو شده را به مسئولین خود تحویل دهند.
کارمندان دولت ملزم به گزارش سالانه بیل از تاریخ یک آوریل هر سال هستند.
برای ورود نامزد های انتخاتی در پست های دولتی نیز،افراد باید سابقه سه سال گذشته خود را به دستگاه مدنی روسیه تحویل دهند.
قانون از تاریخ 1 جولای 2016 به صورت رسمی به اجرا درخواهد آمد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳ تير

اگر از آن دسته افرادی هستید که به شدت مشتاق و پیگیر محصولات اپل می باشید متاسفانه امسال اپل با آیفون جدیدش زیاد شگفت زده تان نخواهد کرد.
بر اساس Wall Street Journal آیفون امسال با مدل های قبلی تفاوت چندانی نخواهد داشت. اطلاع دارید که شرکت اپل دوسال یک بار محصولی با طراحی کاملا متفاوت راهی بازار می کند، اما بین هر مدل برای مثال آیفون6 با مدل سال بعد آیفون 6s بیشتر تغییرات در سخت افزار است و ظاهر دیوایس با مدل گذشته تفاوت چندانی ندارد، اما امسال که نوبت محصولی کاملا جدید است، البته چنین چیزی نخواهیم دید. Wall Street Journal گزارش داده که دو مدل امسال مثل سال گذشته در اندازه های 4.7 و 5.5 اینچی طراحی شده اند. شایعات ضد و نقیضی در رابطه با بودن یا نبودن جک 3.5 میلیمتری در این زمینه وجود داشته است، اما بر اساس گزارش های رسیده به نظر می رسد که جک 3.5 میلیمتری در آیفون 7 حذف نخواهد شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تير

رقیب پرسرو صدای دیگری وارد میدان می شود.
Matebook در تاریخ 11 جولای با قیمت 699 دلار در آمریکا عرضه می شود. این خبر در کنگره ی جهانی موبایل اعلام شد، این محصول یک لپ تاپ/ تبلت 12 اینچی ترکیبی است که از وزن 1.4 پوند و ضخامت 6.9 میلی متر برخوردار است. Huawei ادعا می کند که تبلت 12 اینچی آن، سبک ترین محصول در بازار محسوب می شود. با وجود اینکه این یک محصول ترکیبی است، Matebook همچنان به عنوان اولین لپ تاپ این شرکت محسوب می شود. و همانطورکه معمولا برای دستگاه های قابل تبدیل رایج است این محصول، از یک مداد به عنوان تجهیزات جانبی و پشتیبانی از ویندوز Ink با سطح فشار 2048 برخوردار است.
صفحه نمایش Matebook 2160 در 1440 پیکسل است که بسیار دقیق است، اما باز هم به سطح آیپد پرو (2732 x 2048)وSurface Pro (2736 x 1824 ) نمی رسد. همچنین این محصول از پردازشگر Core M3,M5 و M7 و حافظه ی 4GB و 8GB و گزینه هایی برای حافظه ی داخلی از 128GB تا 512GB SSDs برخوردار است. همچنین دارای حسگر اثرانگشت سازگار با ویندوز که در اطراف دستگاه قرار گرفته شده اند، می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تير

انتخاب browser مناسب به شدت بر میزان کارایی باطری لپتاپ شما تاثیرگذار است و شرکت مایکروسافت بر آن است که به همه نشان دهد Edge browser او از همه آن ها کمتر انرژی مصرف می کند؛ البته به نظر می رسد هدفش خراب کردن Chrome نیز بوده باشد.
گروهی در Redmond در این رابطه مقاله ای تهیه کرده و در آن Edge مایکروساف را از همه browser های دیگر در زمینه مصرف باطری بهتر دانسته است. حتی از Opera آن هم در حالتی که بر روی مصرف انرژی کمتر تنظیم شده باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۱۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تير

این بهترین تلفنی است که میتوانید با پرداخت 400 دلار تهیه کنید.
زمانی که شما در حال به روز کردن سایت Engadget بودید تا بتوانید از تمام اخبار جدید در ارتباط با اپل، مایکروسافت و سونی که در طول این هفته اعلام شده اند مطلع شوید، ممکن است این حقیقت را از دست داده باشید که OnePlus تلفن جدیدی را به بازار عرضه کرده است. OnePlus 3 این محصول جدید است که به عنوان یکی از محصولات برتر نسل سوم این شرکت محسوب می شود که با قیمت معقول 399 دلار به فروش می رسد که با توجه به این قیمت، از ویژگیهای تاثیرگذاری برخوردار است. علاوه بر ارائه ی اجزای داخلی درجه یک، از طراحی آلومینیوم و قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت نیز برخوردار است.

ادامه مطلب