محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

دو فبلت جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 چند روزی هست که معرفی شده اند و حالا که این دو فبلت سطح بالا در دسترس ما قرار دارند، چه کاری لذت بخش تر از انداختن آنها بر روی کاشی و بلوک های سیمانی و تماشای شکستن شان است؟
کانال PhoneBuff ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرده که در آن به وضوح نشان می دهد طراحی خمیده نوت 5 تا چه حد شکننده است. در این ویدیو، فبلت نگون بخت از ارتفاع 1 متری به پایین سقوط می کند و خیلی زود قسمت پشتی آن می شکند و یک الگوی تارعنکوبتی جالب ایجاد می کند! خوشبختانه سطح بالایی در این بخش از قسمت های زیرین جدا هستند و به همین دلیل پس از شکستن بخش شیشه ای حداقل خطر بریدن دستتان وجود ندارد.
البته از آنجایی که طراحی نوت 5 براساس طراحی شیشه ای گلکسی اس 6 صورت گرفته، همین انتظار هم می رفت. در واقع با کشیده شدن بخش خمیده به پشت گوشی، حالا می توان گفت که نوت 5 حتی از گلکسی اس 6 هم شکننده تر است. علاوه بر این، نوت 5 به مراتب بزرگتر از اس 6 می باشد که همین موضوع آن را آسیب پذیرتر می کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد

گوگل برنامه ریزی های خودش را برای معرفی گوشی هوشمند قابل سفارشی سازی Project Ara تغییر داد و این کمپانی این پروژه را در سال 2016 رونمایی خواهد کرد. تیم فعال در پروژه Ara امروز در توییتی اعلام کردند که این پروژه به تاخیر خورده و ارائه آزمایشی این گوشی ماژولار در پورتوریکو به توعیق خواهد افتاد. همچنین گوگل نیز به سرعت اعلام کرد که در حال بررسی چند منطقه جدید در آمریکا برای عرضه آزمایشی این گوشی هوشمند است. به گفته گوگل، تیم مسئول این پروژه با مشکلات و پیچیدگی های متعدد و فراتر از انتظاری مواجه شده اند که همین امر موجب تاخیر بوجود آمده شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد

اندروید M بطور رسمی اندروید 6.0 مارشمالو(نوعی آبنبات نرم) نامگذاری شد و عکاسان از آدمک معروف اندروید را در کنار مقر ویژه اندروید در کالیفرنیا استقبال کردند.
اندروید ام در کنفرانس سالانه I/O گوگل در ماه می معرفی شده بود و انتظار می رفت پاییز امسال در دسترس عموم قرار بگیرد. در این نسخه گوگل تمرکز زیادی بر روی بهینه سازی عملکرد سیستم عامل برای سازگاری هرچه بیشتر با مقادیر کمتر رم و افزایش مدت زمان استندبای و دوام کلی باتری داشته است.
اندروید M همچنین بصورت پیش فرض از سنسور تشخیص اثرانگشت و سایر روش های تشخیص هویت پشتیبانی می کند. یک اپلیکیشن برای مدیریت دسترسی برنامه ها، پشتیبانی از پورت های USB از نوع Type-C و قابلیت شارژ سایر دستگاه ها از دیگر ویژگی های این نسخه از اندروید می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

اپل نسخه‌ ۸.۴.۱ از سیستم‌عامل "iOS" را برای دستگاه‌های خود چون آیفون، آیپاد و آیپد و کلیه دستگاه‌هایی که از سیستم عامل "iOS 8" پشتیبانی می‌کنند، منتشر کرد.

در نسخه ۸.۴ سیستم‌عامل "iOS" شما شاهد تغییرات مشهودی بودید، چرا که در این نسخه اپل از سرویس "Apple Music " رونمایی کرد، در حالی‌که در نسخه جدید، اپل بیش‌تر تمرکز خود را بر روی حل مشکلات نسخه قبلی گذاشته است که بیش‌تر در خصوص بخش‌های "Apple Music" است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲:۱۵ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد

هر سال سامسونگ فبلت جدیدش در سری پرطرفدار Galaxy Note را در نمایشگاه IFA که اول سپتامبر هر سال در برلین برگزار می شود، معرفی می کند. اما امسال سامسونگ این کار را چند هفته زودتر و در یک رویداد اختصاصی واقع در نیویورک انجام داد. دلیل این تغییر رویه این بود که گلکسی نوت 5 نه امروز، نه فردا و نه حتی در آینده در اروپا عرضه نخواهد شد، و اینکه محصولی را در اروپا رونمایی کنید که اصلاً در آنجا عرضه نمی شود، جلوه خوبی ندارد!
اما علت اینکه سامسونگ چنین تصمیمی را گرفته برمی گردد به نیاز مشتریان این بخش از بازار جهان. سامسونگ به جای نوت 5، Galaxy S6 Edge+ را برای این منطقه در نظر گرفته که دقیقاً همان مشخصات نوت 5 را ارائه می کند، با این تفاوت که از قلم و ویژگی های مرتبط با آن بهره نمی برد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

چند روز پیش یک محقق امنیتی اعلام کرد که بیش از 950 میلیون دستگاه اندروید در معرض خطر هک شدن توسط Stagefright قرار دارند. این هک با استفاده از بخش پیام رسانی اندروید، گوشی کاربران را آلوده می کند. گوگل به همراه چندین تولیدکننده گوشی های هوشمند اعلام کردند که آپدیتی را به منظور رفع این نقص امنیتی منتشر خواهند کرد.
گوگل اخیراً ادعا کرد که این حفره امنیتی را برطرف کرده، اما بنظر می رسد این اصلاحیه جدید نیز قابل دور زدن بوده و هکرها می توانند باز هم به گوشی کاربران دسترسی پیدا کنند.
براساس گزارش BBC، کمپانی امنیتی Exodus Intelligence معتقد است آپدیتی که توسط گوگل منتشر شده در واقع به کاربران احساس امنیت دروغین می دهد. این کمپانی به سادگی توانست از حفره امنیتی جدی اندروید پس از بروزرسانی گوگل، استفاده کرده و نشان دهد که تهدیدات همچنان وجود دارند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

در ساحلی عمومی نزدیک وینیپگ کانادا، مردی مشاهده شد که چیزی شبیه به اسلحه دستی در شلوارک خود داشت. به همین دلیل مردم با پلیس تماس گرفتند.
به گفته پلیس این منطقه، نیروهای پلیس با استفاده از اسلحه و شوکر برای مقابله با این مرد 34 ساله حضور پیدا کردند، اما مدت زیادی طول نکشید که بفهمند چیزی که به همراه این مرد می باشد، در واقع یک آیفون است!
این مرد که در ساحل به همراه خانواده خود اوقات خوشی را سپری می کرد، پس از دیدن مامورین پلیس به سرعت دستان خود را بلند و با آنها همکاری کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

اپل پنجمین نسخه بتای iOS 9 را هفته گذشته منتشر کرد و توسعه دهندگان این پلتفرم از این موضوع بسیار خوشحال هستند. نسخه بتای 4 تقریباً بدترین بیلدی بود که اپل از زمان ارائه بتای 1 منتشر کرد. در این نسخه مشکلات زیادی در بلوتوث، وای فای، عمر باتری و غیره وجود داشت. خوشبختانه نسخه بتای پنج iOS 9 تمام مشکلات بیلد قبلی را برطرف کرده است.
برای کاربران عادی، این نسخه جدید چیزهای جالبی از جمله 15 تصویر پس زمینه واقعاً زیبا دارد.
اپل نسخه های بتای iOS 9 را برای آماده کردن توسعه دهندگان جهت توسعه اپلیکیشن های مختلف در زمان انتشار نسخه نهایی و عمومی ارائه می کند. والپیپرهای جدید اگرچه بسیار زیبا هستند اما کمکی به توسعه دهنده ها نمی کنند!

ادامه مطلب