محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۹ تير

اپل در ماه های آینده خانواده iPhone 6s را معرفی خواهد کرد و اگرچه تغییرات ظاهری در طراحی این آیفون های جدید بسیار جزئی خواهند بود اما تغییراتی در بخش سخت افزاری نسبت به آیفون 6 اتفاق خواهد افتاد. البته این تغییرات هم در نوع خود کوچک محسوب می شوند اما این دلیل نمی شود اپل بیکار نشسته باشد. یکی از تامین کنندگان اصلی اپل بطور رسمی تایید کرد که مشغول طراحی چیپست هایی برای نسل جدید گوشی های هوشمند می باشد.
این تامین کننده TSMC نام داشته و در حال حاضر چیپ های A8 و A9 را برای اپل تولید می کند که در آیفون 6 و 6 اس استفاده می شوند. علاوه بر این، TSMC در حال برنامه ریزی جهت طراحی و تولید انبوه چیپ های 10 نانومتری FinFET می باشد. به گفته دیجی تایمز، تکنولوژی تولید چیپ های 10 نانومتری احتمالاً در اواخیر سال 2016 معرفی و در چهارماهه نخست سال 2017 به تولید انبوه خواهند رسید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۸ تير

با این که گوگل مدت ها از رشد مالی بسیار خوب و پایدارش لذت برده اما در دو کوارتر(بازه چهارماهه) گذشته این شرکت نتوانستاز نظر مالی به انتظاراتی که می رفت دست پیدا کند.
اما گوگل آمار و ارقامی از درآمدهای چهارماهه دوم سال جاری را منتشر کرده و بسیار خوب محسوب می شود. در این گزارش درآمد 17.7 میلیارد دلاری این شرکت 11 درصد رشد را نسبت به سال گذشته و 3 درصد رشد نیز نسبت به چهارماهه نخست سال جاری نشان می دهد. به گفته روت پورات، رئیس بخش مالی گوگل، این رشد درآمد به لطف بخش های موبایل و خصوصاً یوتیوب میسر شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۸ تير

گوشی هوشمند OnePlus One قطعاً یکی از گجت های خبرساز سال گذشته محسوب می شود. این گوشی به لطف بهره مندی از مشخصات سخت افزاری عالی و قیمت مناسب بسیاری از کاربران را به سوی خود جذب کرد، اما مشکل اینجا بود که تنها بخش محدودی از این افراد توانستند صاحب این گوشی شوند! وان پلاس وان از طریق سیستم دعوتنامه این شرکت به فروش می رسید و تنها افرادی که از این دعوتنامه برخوردار بودند می توانستند این گوشی را تهیه کنند.
امسال نیز OnePlus 2 از طریق یک سیستم دعوتنامه قابل تهیه می باشد با این تفاوت که تغییراتی در این سیستم صورت گرفته است. در یک پست بلاگ، وان پلاس این تغییرات و همچنین دلیل اصرار بر فروش از طریق سیستم دعوتنامه ای را توضیح می دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۱۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۸ تير

سامسونگ گلکسی نوت 5 چند هفته ای هست که وارد بازار داغ شایعات شده و به لطف تصاویر رندر شده ای که توسط @onleaks و یک تولیدکننده قاب منتشر شد، حالا دید خوبی نسبت به طراحی فبلت آینده ی سامسونگ داریم.
از آنجایی که رندرهای قبلی بیشتر حالت کلی گوشی را با مدلسازی سه بعدی نشان می دادند، حالا تصاویری رندر شده و 360 درجه از این گوشی هوشمند منتشر شده که جزئیات خوبی را در اختیارمان قرار می دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۹:۲۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۷ تير

ماه هاست که گزارشات حاکی از این است که اپل در حال ساختن آی فون 4 اینچ جدیدش برای خریدارانی است که هنوز میخواهند موبایلشان در دستشان به راحتی جا بگیرد .چندین اخبار حاکی از اینند که اپل از همین حالا هم با تولید کنندگان برای صفحه های نمایش وارد معامله شده است. و این هفته اپل آی پاد لمسی خود را تقویت کرد و این نشانه ی خوبی از چیزی است که میتوانیم از یک iphone 6c احتمالی انتظار داشته باشیم.
اپل سالها بود که آی پاد تاچ را در حالت سکون قرار داده بود اما این قضیه در روز چهارشنبه وقتی که اپل ، آی پاد لمسی نسل ششم را بیرون داد تغییر کرد. که به نظر میرسد تقریبا تمام چیزهایی را که میشود از یک iphone6c 4 اینچ انتظار داشت را دارد.این وسیله دارای تراشه های A8 و M8 است که در آی فون 6 هم پیدا میشود و این وسیله را از هر دو مدل iphone5s و iphone5c 2013 ، سریع تر میکند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير

اگر در دهه 80 یا 90 میلادی زندگی کرده باشید احتمالاً شانس این را داشته اید که از نزدیک با یک کامپیوتر کومودور و خصوصاً مدل Commodore 64 کار کرده باشید.
C64 یکی از پرفروش ترین کامپیوترهای زمان بود و همچنین یک کنسول بازی تمام عیار نیز در آن دوران محسوب می شد. اما با گذشت زمان این کمپانی و محصولات خاطره انگیزش به فراموشی سپرده شده اند.
اگرچه در سال 2013 یک بار دیگر دستگاهی با نام C64x مجهز به پردازنده اینتل اتم خاطره ها را زنده کرد اما فروش نامطلوبش باعث شد تا Commodore USA طعم شکست را مجدداً بچشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۹:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير

یک شخصی گفت » فراموش کردن شارژ کردن آی فون یا ساعت اپل قبل از پذیرفتن یک فرآیند TfL پولی apple pay میتواند برایتان دردسر ایجاد کند.
شرکت حمل و نقل لندن (tfl) میگوید» آیا از سرویس های TfL اپل پی(پرداخت اپل) استفاده میکنید؟ مطمئن شوید که وسیله تان شارژ شده باشد. مسافران از اپل پی برای سفر در لندن با شبکه های مترو، اتوبوس و قطار و باید هزینه اش را پرداخت کنند و ممکن است باتری آی فون یا ساعت اپلشان تمام شود قبل از اینکه سفرشان کامل شود.
سیستم تازه تاسیس پرداخت بدون ارتباط به مسافران این امکان را میدهد که از سیستم حمل و نقل لندن استفاده کنند و با استفاده از iphone 6 ,iphone6 plus و یا ساعت اپل خود هزینه ها را پرداخت کنند. مانند هزینه های کالاها و سرویس های 250000 مغازه را با استفاده از کارت اعتباری و کارت بدهی .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲:۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير

چندی پیش خبرهایی منتشر شده بود که نشان می داد سامسونگ قصد دارد در آینده ای نزدیک یک اسمارت فون میان رده جدید را معرفی کند. این گوشی هوشمند که Galaxy A8 نام گرفته، بطور رسمی با مشخصات عالی و قیمت مناسب معرفی شد.
نمایشگر 5.7 اینچی این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و وضوح آن 1080p می باشد. چیپست 64 بیتی و هشت هسته ای اسنپدراگون 615 به همراه 2 گیگابایت رم وظبفه پردازش اطلاعات را برعهده دارند. حافظه داخلی 16 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت، دوربین 16 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی در جلو به همراه یک باتری 3050 میلی آمپری از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند میان رده می باشند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند