محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

دو سازمان مردم نهاد در فرانسه خواهان توقف مناقصه عمومی توسعه اینترنت5G در این کشور شده اند.
به نقل از آر اف آی، دو سازمان مردم نهاد در فرانسه برای جلوگیری از اعطای مجوز از دولت برای استفاده از فرکانس‌های اختصاص یافته به شبکه های 5G شکایتی تنظیم کرده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

دولت ترامپ در یک اقدام تهاجمی جدید بر علیه شرکت هواوی قصد دارد مانع از تامین تراشه‌های مورد نیاز این شرکت چینی توسط تی اس ام سی شود.
به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، تی اس ام سی از جمله شرکت‌های مهم تولیدکننده انواع تراشه درتایوان است و هواوی از جمله مشتریان این شرکت محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

دولت اسپانیا قصد دارد مالیات دیجیتال بر شرکت‌های بزرگ فناوری را وضع کند.
به نقل از آسوشیتدپرس، دولت اسپانیا روز گذشته لایحه مالیات بر کسب و کارهای دیجیتال و تراکنش‌های مالی بورس را تصویب کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک از اتحادیه اروچا خواست که در مورد مسایلی مانند پیام‌های سیاسی، حریم خصوصی و امنیت، برای شبکه‌های اجتماعی مقررات گذاری کند یا ریسک واگذاری این موضوع را به قواعد تمامیت طلبانه‌ای که از سوی کشورهایی مانند چین تعیین می‌شود، بپذیرد.
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی میلیاردر فیس‌بوک، دیروز در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

دولت استرالیا هواوی را از شرکت در توسعه زیربنای اینترنت 5G منع کرده و این امر انتقاد سفیر چین را در پی داشته است.
به نقل از گاردین، دولت استرالیا همکاری هواوی در توسعه شبکه 5G این کشور را ممنوع کرده است. همین امر چالشی میان دو کشور ایجاد کرده است. سفیر چین در استرالیا با اشاره به این امر از تبعیض علیه هواوی انتقاد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

به گزارش دیجیاتو، ترس ژاپن از ارز دیجیتال چین، باعث شده تا اکثر مقامات این کشور درخواست تعجیل در روند توسعه ین دیجیتال را داشته باشند. اخیرا نیز یکی از مقامات احزاب لیبرال دموکرات این کشور از عقب‌افتادن ژاپن از چین در این زمینه ابراز نگرانی کرده و خواستار تسریع عرضه آن را دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، ستاره شناسان یک سیاره گازی عظیم و جوان در فاصله ۳۰۰ سال نوری از زمین کشف کرده اند. این نزدیک ترین سیاره عظیم جوان نسبت به زمین است که ۲MASS ۱۱۵۵-۷۹۱۹ b نام گرفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دادگاهی در آلمان به طور موقت عملیات آماده سازی برای ساخت نخستین کارخانه تسلا در اروپا را متوقف کرد.
دادگاه دیوان عالی اداری برلین به شرکت تسلا دستور داده تا قطع درختان در منطقه جنگلی نزدیک برلین را متوقف کند تا دادگاه شکایت یک گروه محیط زیستی از تسلا را بررسی کند. دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرده مجبور به صدور دستور توقف عملیات آماده سازی بوده است زیرا در غیر این صورت تسلا طی ۳ روز آینده پاکسازی زمین مورد نظر را تکمیل می کرده است.

ادامه مطلب