محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ دي

به گزارش فارس، اپراتور تلفن همراه وودافون در استرالیا از همکاری با نوکیا برای ارائه خدمات نسل پنجم در این کشور خبر داد؛ امری که به معنای عدم حضور هواوی در بازار مخابراتی این کشور است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

آمازون حق امتیاز اختراع سیستمی را ثبت کرده که با اسکن کف دست فرد به او اجازه می دهد تراکنش مالی انجام دهد.
به نقل از دیلی میل، آمازون تصمیم دارد در فروشگاه‌های بدون صندوق دار خود پرداخت‌ها را بدون کارت انجام دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش همکاران سیستم، وزارت دفاع آمریکا سازندگان تجهیزات ارتباطی این کشور را تشویق می‌کند تا با همکاری یکدیگر فناوری‌های لازم برای نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G را توسعه دهند و آنها را جایگزین فناوری‌های شرکت چینی هوآوی کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش ایسنا، «چاک پدل» (Chuck Peddle) یکی از مهم‌ترین مهندسان توسعه «رایانه‌های خانگی» اولیه که از وی به‌عنوان پدر رایانه‌های شخصی یاد می‌شود، به علت ابتلا به سرطان لوزالمعده در ۸۲ سالگی درگذشت. به گزارش «ایسنا» و به نقل از انگجت، «چاک پدل» بیشتر به‌دلیل طراحی سیستم MOS ۶۵۰۲ که بسیار کم‌هزینه بود و در سال ۱۹۷۵ تنها ۲۵ دلار قیمت داشت، شناخته شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش همکاران سیستم، اکتبر امسال مایکروسافت در رقابت مناقصه‌ای که تصور می‌شود خدمات پردازش ابری AWS آمازون بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد برنده شد تا امتیاز قرارداد زیرساخت‌های مشترک دفاعی (JEDI) وابسته به دولت آمریکا را به دست آورد.
مرکز توسعه خدمات رایانش ابری آمازون که با نام AWS شناخته می‌شود این روزها با استناد به «برتری فنی» و دخالت‌های سیاسی مایکروسافت را به چالش کشیده است تا امتیاز مذکور را از آن خود کند و در این میان تحلیل گران صنعت می‌گویند شرکت مایکروسافت بر اساس شایستگی‌های خود پیروز شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

هواوی اعلام کرده که سال آینده ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند 5G در چین عرضه خواهد کرد.
هواوی که یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی چینی محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر موفق شده است به رقابت تنگاتنگی با رقبای قدرتمند خود بپردازد و بعد از سامسونگ و قبل از اپل، در جایگاه دوم فهرست رده‌بندی پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده موبایل قرار بگیرد.
بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، هواوی به تازگی اعلام کرده است که سال آینده میلادی ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در بازار چین عرضه خواهد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هنوز ۳۰ درصد از کاربران آمریکایی از شبکه اینترنت 3G استفاده می‌کنند.
به گزارش ایسنا، با اینکه هنوز دولت‌های مختلف در سراسر جهان با همکاری اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی در تلاشند تا نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G را توسعه داده و با برقراری آن امکان بهره‌مندی کاربران و مشترکان از اینترنت پرسرعت را در کشور خود فراهم کنند، اما حالا نتایج مطالعات و تحقیقات جدید صورت گرفته توسط کارشناسان فعال در موسسه OpenSignal نشان می دهد که تقریبا از هر پنج کاربر آمریکایی یک نفر از آنها هنوز از نسل سوم اینترنت شبکه 3G استفاده می‌کند.

ادامه مطلب