محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز آغاز به کار کرد.
نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه کارگروه تخصصی همکاری‌های رگولاتوری و هماهنگی فرکانسی، همکاری‌های دولت و تجارت الکترونیکی و امنیت سایبری و همکاری‌های زیرساختی و ارتباطات امروز (3 دی‌ماه) و فردا (4 دی‌ماه) به مدت دو روز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

تایلند چهار باند فرکانسی را برای خدمات 5G در فوریه ۲۰۲۰ به مزایده می‌گذارد.
به گزارش سرویس اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پخش ارتباطات ملی تایلند (NBTC) مزایده چهار باند را برای ارایه خدمات 5G تصویب کرده‌است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش زومیت، اوبر برای ایجاد سرویس تاکسی هوایی خود با Joby Aviation و ۶ شرکت دیگر همکاری می‌کند.
برنامه‌های بلندپروازانه‌ی اوبر برای راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی شهری به‌لطف استارتاپی بی‌نام‌ونشان و ثروتمند شتاب گرفته است. این شرکت گفته است بیش از یک دهه با Joby Aviation، شرکت فعال در حوزه‌ی هوافضا و مستقر در کالیفرنیا، روی هوانوردی الکترونیکی کار کرده‌ است. Joby Aviation اولین شرکت متعهد به زمان‌بندی افراطی اوبر برای رونمایی سرویس تاکسی پرنده‌‌اش تا سال ۲۰۲۳ است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

دولت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تست و آزمایش های قطع ارتباط این کشور از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی طرح موسوم به اینترنت ملی و داخلی با موفقیت انجام شده است.
طرح جدایی از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی اینترنت ملی در روسیه که به رونت (RuNet) موسوم است، از مدت‌ها پیش در دستور کار دولت این کشور و سازمان رگولاتوری و نظارت بر اینترنت روسیه قرار گرفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش دیجیاتو، ازبکستان که تا مدتی پیش از حامیان ارز دیجیتال بود، در تصمیمی غیرمنتظره خرید رمزارز را حتی از صرافی های دارای مجوز ممنوع کرد.
«سازمان ملی مدیریت پروژه» ازبکستان که تحت نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می کند، اصلاحیه های جدیدی را در حوزه قوانین مالی پیاده کرده که شهروندان این کشور را از خرید رمزارز منع می کند. این سازمان به افرادی که قبلا اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده اند، فرصت داده دارایی های خود را از طریق دو صرافی ثبت شده در این کشور به نام های Forklog و Sputnik به فروش برسانند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

به نوشته‌ی روزنامه ایران، صبح آخرین دوشنبه سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه) ساعت ۱۰:۰۵ صبح در شهر وولفسبورگ آلمان اتفاقی صورت می گیرد که شاید تا چند سال آینده روی زندگی همه مردم جهان تأثیر بگذارد چراکه سیستم‌های ردیاب هوشمند در کارخانه مرکزی شرکت فولکس واگن یکی پس از دیگری در کنار هم قرار می گیرند، سپس حسگرهای هوشمند به کار می افتند و به خودروی مربوطه اعلام می کنند آخرین محصول در خط تولید آن روز است. در مرحله بعد شبکه حسگرها به‌صورت یکپارچه فعال می شود تا دریابند روی یک دستگاه خودرو با طول حدود چهار متر، عرض دو متر و ارتفاع کمتر از دو متر نصب شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

رویارویی دولت انگلیس و فیس‌بوک وارد مرحله جدیدی شده است. یکی از مقامات دولتی این کشور اعلام کرده هرگونه اقدامی در دستکاری رمزگذاری اپلیکیشن‌های فیس‌بوک ریسکی برای عموم مردم است.

ادامه مطلب