محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

به گزارش مهر، دولت چین دستور داده تا ۳ سال دیگر تمام تجهیزات و فناوری های رایانشی خارجی از سازمان ها و شرکت های دولتی حذف و با نمونه های داخلی جایگزین شود.
به نقل از بلومبرگ، دولت چین دستور داده تا ۳سال دیگر تجهیزات و نرم افزارهای رایانشی خارجی در تمام دفاتر و سازمان‌های دولتی حذف شود.
این اقدام تلاش گسترده چین برای کاهش اتکا به فناوری های خارجی و ارتقای صنعت داخلی را نشان می دهد. طبق یادداشت یکی از کارمندان کارگزاری China Securities، هدف طرح مذکور آن است که تا سال آینده ۳۰ درصد، در ۲۰۲۱ میلادی ۵۰ درصد و در ۲۰۲۲ میلادی ۲۰ درصد فناوری های خارجی در چین جایگزین شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

۳ مدیر ارشد سامسونگ به دلیل شرکت در یک پرونده کلاهبرداری به زندان متهم شدند.
به نقل از رویترز، دادگاهی در کره‌جنوبی سه مدیر ارشد اجرایی شرکت سامسونگ را به دلیل نقش شان در یک کلاهبرداری از جمله مدفون کردن رایانه‌ها زیر کف کارخانه‌های زیر مجموعه این شرکت به زندان محکوم کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

به گزارش دیجیاتو، دولت کره‌جنوبی در حال تدوین قانونی برای اخذ مالیات از سود فروش رمزارز است که احتمالا از سال آینده اجرایی می شود.
کره‌جنوبی یکی از فعال ترین بازارها برای داد و ستد رمرزارز و ذخیره آن به عنوان دارایی است. یکی از دلایل گسترش این فعالیت ها زیرساخت های فناوری قوی و فقدان چارچوبی مشخص برای اخذ مالیات از فعالان حوزه رمزارز بود، حالا اما وزارت اقتصاد آستین ها را برای مالیات بستن بر سود حاصل از فروش بیت کوین بالا زده است. یکی از مسئولان این وزارتخانه در این باره می گوید: «بحث هایی در این رابطه جریان دارد و طرح آن تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ نهایی می شود».

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

زمانی که نام نوکیا بر زبان جاری می شود، معمولا تنها به یاد گوشی های هوشمند می افتیم؛ اما یک شرکت هندی اجازه استفاده از این نام را برای تولید تلویزیون های هوشمند کسب کرده است.
به نقل از ورج، شرکت هندی فلیپ کارت قصد دارد برای اولین بار تلویزیون های هوشمندی به نام نوکیا تولید کند که دارای قابلیت هایی خاص خواهند بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

به گزارش فارس، گوگل از ارائه ابزار جدیدی برای استفاده ناشران تازه کار خبر داد که به آنها امکان می دهد محتوایی را که به صورت آنی از طریق این موتور جستجو منتشر می کنند، بهبود ببخشند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر

گزارش گجت‌نیوز، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایلات متحده، چالش‌ها در رابطه با آزادی بیان تبلیغات سیاستمداران بیش‌تر شده است. به تازگی گوگل ۳۰۰ تبلیغات دونالد ترامپ را حذف کرده است.

ادامه مطلب