محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ آبان

از این پس می‌توانید با استفاده از یک دیش ماهواره‌ای کوچک و نرم‌افزار همراه آن، بدون نیاز به آنتن و اینترنت پیامک ارسال کنید.
به گزارش پایگاه اینترنی «اوبرگیزمو»، پوشش رادیویی شبکه‌های سلولی الزاما در همه جا به یک اندازه قدرت ندارد. فارغ از موقعیت مکانی همه ما گاهی با پدیده قطع یا ضعف آنتن تلفن همراه یا اتصال اینترنت مواجه شده‌ایم. در این موارد باید گزینه‌ای در دسترس باشد تا بتوانید در شرایط اضطراری حداقل پیامک ارسال کنید.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

به گزارش دیجیاتو، تونس اولین کشوری خواهد بود که پول ملی خود را به پلتفرم بلاکچین منتقل می کند. استارتاپ روسی یونیورسا (Universa) قرار است راه اندازی رمزارز بانک مرکزی (CBDC) تونس یا همان دینار الکترونیکی را بر عهده بگیرد.
بانک مرکزی تونس اعلام کرد فرایند دیجیتالی کردن دینار تونس آغاز شده و این رمزارز با پشتوانه پول رسمی این کشور بر بستر بلاکچین یونیورسا عرضه می گردد. علاوه بر این، یونیورسا درصدی از تمام تراکنش های انجام شده با دینار الکترونیکی را به عنوان دستمزد دریافت خواهد کرد. دفتر کل تراکنش ها (لجر) تحت کنترل و نظارت بانک مرکزی تونس قرار می گیرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

به گزارش آی‌تی‌من، هیچ کس نمی‌تواند نوکیا فراموش کند که زمانی سردمدار بازار موبایل دنیا بود، اما این کمپانی با ورود سیستم عامل اندروید نتوانست در بازار مقاومت کند و بعدها با واگذاری به مایکروسافت و رفتن زیر یوغ پلتفرم این شرکت، شکست خورد و از بازار موبایل دنیا حذف شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

به گزارش دیجیاتو، قانونگذاران روسی به بهانه حمایت از کمپانی های داخلی در برابر رقبای خارجی لایحه ای را پیشنهاد کرده‌اند که عرضه گجت ها را در این کشور به نصب اپ های بومی مشروط می کند.
پارلمان روسیه لایحه ای را به بحث گذاشته که تمام تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی از جمله کامپیوتر، گوشی و تلویزیون های هوشمند را وادار می سازد که قبل از عرضه محصول در روسیه ، اپ هایی را روی آنها نصب کنند. هدف از اینکار حفاظت از منافع کمپانی های اینترنتی روسی و کاهش احتمال سوءاستفاده از آنها توسط رقبای خارجی عنوان شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

یک شرکت آلمانی برای نخستین بار با کمک دو ماهواره اینترنت پرسرعت را در قطب شمال فراهم کرده است.
به نقل از دیلی میل، از این پس زندگی محققان در قطب شمال اندکی راحت تر می شود. برای نخستین بار در دنیا اینترنت پرسرعت در این منطقه فراهم شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ آبان

به گزارش تسنیم، مقامات ارشد بانک مرکزی اروپا می گویند پیشرفت‌هایی در راه اندازی یک ارز دیجیتال با پشتوانه این بانک در آینده نزدیک صورت گرفته است.
به نقل از رویترز، مقامات ارشد بانک مرکزی اروپا می گویند پیشرفت‌هایی در راه اندازی یک ارز دیجیتال با پشتوانه این بانک در ماه‌های آینده صورت گرفته است. البته آن ها هشدار می‌دهند که این پروژه با چالش هایی مواجه شده و برای بلند مدت برنامه ریزی شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان

به گزارش مهر، «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» از اف‌بی‌آی، اداره مبارزه با مواد مخدر و وزارت دادگستری این کشور شکایت کرده و ادعا می‌کند این سازمان‌ها موارد دقیق استفاده از شناسایی چهره را اعلام نمی‌کنند.

ادامه مطلب