محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۷ مهر

به نوشته‌ی روزنامه ایران، گوگل در تازه‌ترین گزارش خود به وضعیت اقتصاد دیجیتال آسیای جنوب شرقی پرداخته و با اشاره به اندونزی و ویتنام به عنوان دو کشوری که بالاترین رشد را در منطقه در زمینه جذب کاربر اینترنت، تلفن همراه و... داشته‌اند، عنوان کرده است که حجم اقتصاد دیجیتال آسیای جنوب شرقی در سال جاری، برای نخستین بار از مرز 100 میلیارد دلار گذشته است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که این رقم نسبت به سال گذشته رشدی 39درصدی داشته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۶ مهر

به گزارش دیجیاتو، یوتوب اعلام کرده ۲۱۰ کانال مختلفی که در یک عملیات اثرگذاری هماهنگ، برای انتشار اخبار کذب در رابطه با اعتراضات ادامه‌دار هنگ کنگ مورد استفاده قرار می گرفتند را حذف کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۶ مهر

به گزارش زومیت، پایان کار سرویس Yahoo Groups به‌طور رسمی از سوی یاهو اعلام شد و این سرویس برای همیشه غیرفعال خواهد شد!
سرویس Yahoo Groups یادگاری از عصر قدیم اینترنت بوده و اگرچه امروز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما همچنان خاطره‌انگیز است. این سرویس تقریبا مانند Reddit امروز، زمانی به‌عنوان یک مرکز بحث و گفت‌و‌گو در مورد علایق و موضوعات روز بوده و در این میان می‌توان به انجمن‌های طرفداری از نمایش‌های تلویزیونی یا مباحث محاسباتی بسیار شگفت‌انگیز اشاره کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر

تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا که در حال تحقیق در مورد انحصارطلبی شرکت های فناوری این کشور هستند اعلام کردند که بعد از پیگیری‌های فراوان به اطلاعاتی در این زمینه دست یافته‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

گوگل تصمیم گرفته است که ۱۵۰ میلیون دلار در زمینه توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند.
بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی در سال‌های اخیر تلاش‌های مداوم و بی وقفه‌ای در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین کرده‌اند که از جمله مهم ترین غول های تکنولوژی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توان به شرکت‌های آمریکایی اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون اشاره کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر

به گزارش مهر به نقل از تک اکسپلور، جف بزوس معتقد است افزایش استفاده از فناوری تشخیص چهره تبعات اجتماعی و سیاسی متنوعی را به همراه خواهد داشت و لذا کاخ سفید باید این موضوع را جدی بگیرد و قوانین خاصی را برای کاربرد فناوری مذکور وضع کند.
در ماه های اخیر برخی شرکت های فناوری آمریکایی به علت سواستفاده از فناوری تشخیص چهره و نقض امنیت و حریم شخصی مردم از این طریق مورد انتقاد قرار گرفته بودند. همچنین برخی از این شرکت ها بی سروصدا در حال همکاری با پلیس و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی امریکا هستند تا اطلاعات خصوصی مفصلی را با استفاده از فناوری یادشده و بدون جلب رضایت مردم جمع آوری کنند.

ادامه مطلب