محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۶ مهر

نوکیا اعلام کرد قابلیت‌های شبکه پایان-به-پایان و خدمات تخصصی آن در حوزه مخابرات و ارتباطات موجب شده است در بازار جهانی شبکه از رقبا پیشی بگیرد و همچنان به عنوان یکی از سردمداران نسل پنجم خدمات ارتباطی (5G) پیش برود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

به گزارش پیوست، مایکروسافت گزارشی در زمینه وضعیت بازار اینترنت (IoT) اشیای منتشر کرده که نشان می‌دهد ۸۵ درصد از تصمیم‌گیرندگان سازمان‌های همکار و سازمان‌های مشتری این شرکت از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

به گزارش مهر به نقل از بی جی آر، در اوایل ماه جاری میلادی، سازمان فضایی چین اعلام کرد کاوشگر Yutu-2 که به قسمت تاریک ماه ارسال شده، یک ماده عجیب رصد کرده است. این کاوشگر در یکی از دهانه های ماه با ماده ای براق مواجه شده بود که ظاهری ژل مانند داشت. هیچ کس به طور دقیق نمی داند این ماده چیست. اما برخی دانشمندان معتقدند این ماده تحت تاثیر برخورد یک شی آسمانی با سطح ماه به وجود آمده است. اکنون دانشمندان چینی تصاویر جدیدی از دهانه مذکور و مواد داخل آن منتشر کرده اند. اما ماهیت ماده ژل مانند همچنان مرموز است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۹ شهريور

با توجه به تلاش‌های مداوم هواوی در زمینه اقتصادهای دیجیتال و سبز به واسطه راهکارهای ICT نوآورانه، مشارکت چشمگیر در صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش انتشار کربن ناشی از شبکه‌های موبایل، این کمپانی در مراسم جوایز مخابراتی ITU امسال که در بوداپست برگزار شد، مورد تمجید قرار گرفت. همچنین راهکار Green 5G Power هواوی موفق به کسب جایزه Sustainable Impact (تاثیر پایدار) شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

فاز نخست استانداردسازی نسل پنجم ارتباطات پایان یافت و حرکت به سمت فاز دوم این استانداردسازی با تاکید بر استفاده از این فناوری در باندهای بالای فرکانسی آغاز شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

به گزارش دیجیاتو، اگر از کاربران توییتر هستید این پلتفرم مشغول تست قابلیت تازه ای است که به موجب آن میتوانید پاسخ های ناخوشایند ترول های حاضر جواب را در فید خود پنهان کنید. این پلتفرم شبکه اجتماعی صبح امروز خبر داد که تست قابلیت جنجالی تازه ای موسوم به Hide Replies یا پنهان سازی پاسخ ها را در آمریکا و ژاپن آغاز کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

به گزارش پیوست، نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های موبایل در پلت‌فرم‌های اندروید و iOS به کاربر امکان می‌دهد کنترل اطلاعات موقعیت جغرافیایی خود را در اختیار داشته باشند؛ اما فیس‌بوک رضایت چندانی از این ماجرا ندارد.
اپل و گوگل در حال انتشار نسخه‌های جدیدی از سیستم‌عامل‌های خود هستند که از جمله ویژگی‌های شخصی این نسخه‌ها، امکان محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به اطلاعات شخصی از جمله موقعیت جغرافیایی است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ شهريور

به گزارش آی‌تی ایران، بانک مرکزی چین اخیرا اعلام کرد که این کشور به زودی نسخه دیجیتالی ارز رسمی‌ خود را عرضه خواهد کرد. بدین ترتیب ارز دیجیتال جدید به عنوان جایگزینی برای ارز رنمینبی (RMB) وارد بازار خواهد شد و چینی‌ها می‌توانند از آن به جای پول نقد برای خرید و فروش‌های خود استفاده نمایند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند