محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور

بازار افغانستان بازار بسیار بکری است و ایران زمان خوبی وارد این بازار شده و می‌تواند در آینده سهم خوبی از بازار افعانستان داشته باشد و با عقد قرارداد بین شرکت‌های دو کشور، بازارهای دیگری کشف شده و عمق ماندگاری ما در افغانستان زیاد خواهد شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ شهريور

به گزارش مهر به نقل از زددی نت، فیس بوک که نگران استفاده از این شبکه اجتماعی برای انتشار انبوه ویدئوهای تقلبی و جنجالی مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به دیپ فیک است، چالش فناورانه کشف ویدئوهای دیپ فیک را به راه انداخته است.
فیس بوک هدف از اختصاص بودجه ده میلیون دلاری به این طرح را آسان شدن شناسایی ویدئوهای دیپ فیک دانسته است. در حال حاضر شناسایی ویدئوهای دیپ فیک به علت شباهت زیاد آنها با ویدئوهای اصل و غیرتقلبی کار ساده ای نیست و فناوری های هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید این ویدئوها نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر می شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ شهريور

به گزارش مهر به نقل از انگجت، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت همچنان رویای ساخت یک دستگاه با دو نمایشگر را می‌پروراند. حق امتیاز اختراعی متعلق به این شرکت به تازگی منتشر شده که در آن جزئیاتی از طرح اولیه دستگاهی با یک پوسته صدفی دیده می شود. لولاهای این دستگاه با مایع یا گاز پر شده اند تا از فشار به نمایشگر تاشو و همچنین ورود گرد و غبار به داخل آن بکاهند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۲ شهريور

به گزارش پیوست، گوگل در حال تغییر الگوریتم‌های جست‌وجوی خود در زمینه اخبار است. گوگل در روز ۱۲ سپتامبر اعلام کرد که می‌خواهد در نتایج جست‌وجوهای خود، بر خبرنگاری «اصیل» تاکید کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اپل در دهم سپتامبر از سری آیفون ۱۱، یک آی پد و چند سرویس جدید رونمایی کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان فناوری پیش بینی می کردند اپل در این مراسم از نسخه جدید ایرپاد۲ نیز رونمایی کند.
با توجه به آنکه ایرپاد۲ در مارس سال جاری میلادی رونمایی شد، اکنون معقولانه به نظر می رسد این شرکت نسخه جدیدی از آن را در مراسم خود ارائه نکرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

به گزارش زومیت، بانک مرکزی چین تصمیم دارد که با تولید رمزارزی چینی، از حاکمیت پولی خود محافظت کند.
رویترز به نقل از یکی از مقامات دولت چین اعلام کرد که بانک مرکزی چین مشغول کار روی رمزارزی مشابه لیبرا است. لیبرا نام رمزارزی است که فیسبوک در حال پیاده‌سازی آن است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

ناسا تصویری از شعله‌های آتش را منتشر کرده که توسط فضانوردان ایستگاه بین‌المللی ایجاد شده‌ است.
ناسا تصویری را منتشر کرده که در نگاه نخست، مانند یک آتش‌فشان به نظر می‌رسد اما در حقیقت، تصویری از شعله‌های درخشان آتش و همچنین دوده‌ای است که بیرون از "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) ایجاد شده‌ است. دوده‌ها، بیش از اندازه معمول خود روی زمین هستند زیرا در شرایط ریزگرانش، مدت بیشتری در شعله باقی می‌مانند.

ادامه مطلب