محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

یکی از مدیران مایکروسافت می‌گوید در ایام شیوع ویروس کرونا، پایگاه های داده این شرکت به محلی برای خواب و استراحت کارمندان مبدل شده بود.
به نقل از سی ان بی سی، بر همین اساس کارکنان یادشده برای اینکه در راه بندان ناشی از خروج مردم از شهرها قبل از آغاز محدودیت های رفت و آمد گرفتار نشوند ترجیح می دادند اصلا از مراکز داده مایکروسافت خارج نشوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش پیوست، ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین گسترش یافته و حالا این ممنوعیت ایالت یونان را هم در برگرفته است. برای مدتی طولانی، تصور بر این بود که چین تنها روی معاملات پر نوسان رمزارز حساس است و بخش استخراج را به حال خود رها می‌کند. اما حالا دولت چین این هفته روی بلاک‌چین‌های مستقل تمرکز کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، هارمونی سیستم‌عامل جدید هواوی برای دستگاه‌های هوشمند است. طبق اعلام هواوی، یکی از بارزترین ویژگی‌های این سیستم عامل، مصرف بهینه‌ باتری و شارژدهی طولانی‌تر است. آزمایش‌های جدید نیز این ادعا را ثابت کرده و عملکرد مثبت هارمونی را تأیید کرده‌اند. در ادامه به بررسی این موضوع و تفاوت زمان شارژدهی هارمونی با رابط کاربری اندرویدی EMUI 11 می‌پردازیم.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش دیجیاتو، در گذشته شاهد حضور ایرباد بی‌سیم بیتس استودیو بادز در بتای iOS 14.6 بودیم و حتی در چند روز اخیر تصاویری از افراد مشهور با این ایرباد به اینترنت راه پیدا کرده بود. حالا قیمت این محصول افشا شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

به گزارش دیجیاتو، کارت‌های گرافیک قدمت طولانی دارند، بنابراین GPUها می‌توانند سوژه مناسبی برای موزه باشند. حالا شرکت کالرفول با همکاری انویدیا چنین ایده‌ای را عملی کرده و اولین موزه کارت گرافیک جهان را در چین احداث کرده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

به گزارش زومیت، به گفته‌ی جان پراسر، اپل قصد دارد ۲۱ جولای (۳۰ تیر) از هدفون‌ کاملا بی‌سیم استودیو بادز رونمایی کند.
اپل هنوز از هدفون‌ کاملا بی‌سیم بیتس استودیو بادز رونمایی نکرده است؛ اما هدفون مذکور بارها در گوش افراد سرشناس دیده شده است که به‌نوعی یک شگرد تبلیغاتی محسوب می‌شود. گوشی‌های هدفون جدید بیتس دارای ابعاد بسیار کوچک و فاقد ساقه‌ی منتهی به بدنه هستند. روز گذشته جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، در وب‌سایت خود ادعا کرد که استودیو بادز در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۱ (۳۰ تیر ۱۴۰۰) رونمایی و عرضه خواهد شد. هدفون یادشده در پایگاه نظارت داده تایوان (NCC) نیز دیده شده است که مهر تأییدی بر عرضه‌ی محصول در آینده‌ای نزدیک محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

ژاپن و فنلاند همکاری‌های مشترک خود برای توسعه فناوری نسل ششم تلفن همراه را آغاز کرده‌اند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس تفاهم‌نامه‌ای که آنها امضا کرده‌اند، نوکیا قصد دارد به صورت جدی وارد عرصه تحقیق و توسعه نسل ششم ارتباطات سیار شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

به گزارش دیجیاتو، جک دورسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر و موسس شرکت خدمات مالی اسکوئر در پاسخ به کاربری تایید کرد که در آینده شبکه «لایتنینگ» بیت‌کوین را در توییتر یا «بلو اسکای» پیاده‌سازی می‌کند. او تاریخ انجام این کار را مشخص نکرد اما گفت دیر یا زود چنین اتفاقی خواهد افتاد.
دورسی دیروز در توییتی در پاسخ به کاربری به نام Deyonte که از او خواسته بود شبکه «لایتنینگ» را به توییتر یا «بلو اسکای» اضافه کند، نوشت این اتفاق بالاخره رخ خواهد داد. بلو اسکای مدل غیرمتمرکز شبکه اجتماعی توییتر است که توسعه آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است.

ادامه مطلب