محبوب ترین ها
تصویر و هنر
حمید رضا مازندرانی۲:۳۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۰ تير

دوربین Fujifilm X-T2 که مدت زیادی است همه منتظرش بودند، هفته گذشته به بازار عرضه شد، و شواهد حاکی از آن است با نسخه قبلی این سری، یعنی X-T1 تفاوت زیادی دارد. این اولین دوربین سری X این شرکت است که تصاویر 4K را پشتیبانی می کند. اما در این دوربین چیزی فراتر از تصویربرداری UHD (3,840 x 2,160) وجود دارد. این دوربین یک حسگر X-Trans CMOS III 24 مگاپیکسلی بدون آینه (mirrorless) دارد، که با یک تراشه X-Processor تکمیل می شود. به گفته سازنده از الگوریتم های ارتقا یافته ای استفاده شده تا دقیق ترین سیستم فوکوس خودکار را ارایه دهند.

ادامه مطلب
تصویر و هنر
عقیل اکبرزاده۷:۲۳ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۵ تير

استاد عباس کیارستمی متولد ۱۳۱۹، تهران، فیلم‌نامه‌ نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایرانی بود. کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصهٔ سینما فعالیت خود را آغاز نمود. او دارای لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. عباس کیارستمی در عرصه های مختلف از جمله: آهنگسازی، طراحی صحنه و لباس، تدوین، شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، کارگردانی و ... فعالیت می نمود.

ادامه مطلب
تصویر و هنر
الناز فرجی۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

برندگان جوایز leaf امسال معرفی شدند . مراسم اهدای جوایزی که به دنبال طراحی های معماری نوآورانه در طبقه بندی های مختلفی میگردد. برنده ی نهایی hiroshi nakamura & NAP Co به خاطر پروژه ی کلیسای کوچک ribbon اش بود. one central park ( پارک مرکزی) سیدنی منطقه ی مسکونی پیچیده ای با تکنولوژِی سبز و مناسب است و لازم به ذکر است که یک چرخ آفتاب 110 تونی زیبا نیز دارد .
کلیسای کوچک ریبون با این حال دارای دو پلکان مارپیچ است که از راه های جداگانه ای شروع شده و به آرامی به بالا میرود تا یک وسیله ی مشاهده در بالاترین نقطه ی ساختمان برسد . این ساختمان در منطقه ی خوش منظره ی یک هتل واقع شده و به دریاهای دوردست ژاپن دید دارد . پلکان به هم ملحق شونده نماد ازدواج اند . داخل این کلیسا مستقیما به آن محل مشاهده میرسد و عظمت و شکوه میدهد . به علاوه ساختمان با شیشه کاری ها در بر گرفته شده تا کلیسا را با نور طبیعی پر کند .

ادامه مطلب
تصویر و هنر
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

تیمی از دانشمندان دانشگاه بوخوم بزرگترین عکس نجومی را گرد آوردی کرده اند . این منظره ی حیرت انگیز از 46 میلیارد پیکسل تشکیل شده است و آنقدر بزرگ است که محققان یک ابزار آنلاین مخصوص فراهم کرده اند تا به بینندگان باور مناظر کیهانی را بدهند . این ابزار آنلاین به بینندگان امکان مشهاده و زوم در جنبه های حیرت انگیز جزئیات راه شیری میدهند . کاربران همچنین میتوانند در مورد چیزهایی مثل ستارگان و نبولا با جعبه ی ورودی قسمت پایینی سمت چپ صفحه تحقیق کنند ، همچنین برایشان همکاری ها و نقشه ی کوچکی فراهم شده تا آگاه باشند دقیقا کجای این عکس بزرگ قرار گرفته اند .

ادامه مطلب
تصویر و هنر
رضا رزمی۱:۴۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان

کمپانی سونی طبق روال چندین سال گذشته مسابقه عکاسی در زمینه های مختلف را دنبال می کند و شرکت در این مسابقات برای عموم آزاد است. الیته در بخش حرفه ای برای شرکت در مسابقات عکاسی شرایط کمی فرق میکند. امروز قصد داریم تا ۱۰ عکس برگزیده سال ۲۰۱۵ در زمینه طبیعت و حیات وحش را برای شما در این بخش قرار دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید با مجموعه ای بی نظیر از عکس هایی که توانستند برنده جایزه سونی در بخش طبیعت و حیات وحش باشند.

ادامه مطلب
تصویر و هنر
الناز فرجی۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۱ مهر

به عنوان بخشی از تحقیقات درباره ی زنبور ها ، تیم تحقیقاتی زمین شناسی آمریکا یک گالری زیبا از زنبور ها ترتیب داده است . از انواع پشمالو گرفته تا اژدر های صاف و صیقلی . این انواع مختلف زنبور ها بسیار زیبا و الهام بخش اند .
یک زنبور فرشته
مرکز تحقیق و اختراع تیم تحقیقی زمین شناسی آمریکا ، توضیح کاملی در مورد این زنبور دارد که نیازی به توضیح بیشتر ندارد:
اگر فرشته ها زنبور بودند ، این یکی از آنها میشد . با این حال البته اگر شما یک زنبور colletes بودید اینگونه فکر نمیکردید چون زنبور فرشته ای خانه را نابود میکرد، تخم میگذاشت، میرفت و سپس بچه ب زنبور فرشته بچه ی شما را میکشت و همه ی غذایتان را میخورد . بنابراین زندگی تان نابود میشد.

ادامه مطلب
تصویر و هنر
الناز فرجی۷:۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۰ مهر

ما برای مسابقات کسب مقام قهرمانی برگشتیم . ربات پینگ پونگ یک یا دو آپ گرید داشت و به سبک راکی رقیبتان مربیتان نیز است . بله، جدید ترین نمایش از omron( شرکتی شناخته شده برای محصولات سلامتی اش ) هدفش کمک کردن به شما در این تنیس روی میز است . تمام میز به یک صفحه آپگرید شده است و راه پیش بینی شده ی توپ را نشان میدهد و حتی جایی که بازیکن باید به آن ضربه بزند .
برای کنترل اینکه توپ بعد از ضربه زدن ربات کجا میرود، درگیر نیروی پردازش بیشتر است و بنابراین یک کامپیوتر جدید پشت همه ی اینهاست . ( این ربات با ظاهری عاقل و همینطور ترسناک است ).

ادامه مطلب
تصویر و هنر
الناز فرجی۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

استودیو ی طراحی لازارینی اولین قایق تفریحی کوچکش را در نمایشگاه قایق موناکو سال 2013 ارائه داد . jet capsule یک قایق جمع و جور به ابعاد 7.5 متر طول و 3.5 متر عرض است . این وسیله با ظاهر مربوط به آینده اش میتواند برای اهداف بی شماری به کار رود ، مانند تاکسی آبی ، وسیله ی نقلیه ی اورژانسی دریا ؛ ناوچه گشتی ، غواصی و برای آرامش و استراحت . این وسیله ی آبی از بدنه ی فایبر گلاس درست شده که دارای یک سیستم هیدرو جت است و با یک یا دو موتور ( بنزینی یا دیزل ) می آید و 350 تا 740 hp ارائه میدهد . در این قایق یک عرشه ی حفاظت شده و محل نشستن وجود دارد که ظرفیت 8 مسافر را دارد ، دارای در های بسته شونده به صورت خودکار ، تخت هایی برای آفتاب گیری در قسمت سقف و بالا، وسیله ی شیرجه ی پشتی، اتاق خواب های تغییر کننده ، توالت و همچنین میتواند طوری درست شود که آشپزخانه هم داشته باشد .
در شب چراغ های داخلی و خارجی jet capsule طوری طراحی شده اند که این تصور را به انسان بدهند که این قایق یک سفینه ی فضایی خارج از این دنیاست که روی آب شناور است .

ادامه مطلب