محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

شرکت مایکروسافت با شناسایی ۵۰ آسیب‌پذیری در Windows و دیگر محصولات خود، برای ترمیم آنها وصله‌هایی را ارائه داده است.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا (مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات)، درجه اهمیت ۵ مورد از این آسیب‌پذیری‌ها «حیاتی» (Critical) و ۴۵ مورد «مهم» (Important) اعلام شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

وزارت دادگستری آمریکا اتهاماتی را بر علیه یک مسئول سابق امنیت سایبری در این کشور تنظیم کرده و وی را متهم به دخالت در حملات سایبری به مرکز پزشکی گینت در جورجیا کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

طی یک حمله هکری اطلاعات مشتریان رستوران های زنجیره ای مک دونالد در کره جنوبی و تایوان فاش شده است.
به نقل از رویترز، مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد اعلام کرد اطلاعات برخی از مشتریانش در کره جنوبی و تایوان فاش شده است. به این ترتیب مک دونالد تازه‌ترین شرکت بین المللی است که هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مقامات آمریکا به شرکت‌ها و دشمنان خارجی خود برای مقابله با مجرمان سایبری فشار بیشتری وارد می‌کند. درهمین راستا جوبایدن رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد برای مقابله با این تهدید فزاینده از تمام گزینه‌ها از جمله واکنش نظامی را در نظر گرفته است.
جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا نیز در مصاحبه‌ای اشاره کرد دولت بایدن مشغول بررسی تمام گزینه‌ها برای دفاع از کشور در مقابل مجرمانی است که از باج افزارها استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد

به دنبال بهره‌برداری هکرهای دولتی از آسیب پذیری تجهیزات Fortinet، مرکز افتا با اعلام هشدار، توصیه‌هایی را برای راهبران سیستم در سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرساخت حیاتی کشور منتشر کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ خرداد

یک سازمان جاسوسی در دانمارک به همکاری با ایالات متحده در جاسوسی علیه مقام های اروپایی از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان متهم شده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های دانمارک، سازمان اطلاعات دفاعی این کشور در فاصله سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا بود، با سازمان امنیت ملی ایالات متحده همکاری کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ خرداد

مرکز مدیریت راهبردی افتا اعلام‌کرد: مهاجمان سایبری برای دسترسی به اطلاعات سامانه‎‌های صنعتی و کنترل آن‌ها، به حملاتی دست زده‌اند که هدف آن‌ها کنترل فرآیندهای کنترلی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فناوری عملیاتی سامانه‌های صنعتی است.

ادامه مطلب