محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، ​​​​​​​یک هکر در هفته جاری لیست گسترده‌ای از اطلاعات احرازهویت Telnet مربوط به بیش از ۵۱۵ هزار سرور، مسیریاب‌های خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) هوشمند را منتشر کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ بهمن

امروزه با ظهور تکنولوژی‌­های پیشرفته­، راه‌اندازی کسب­ وکارهای آنلاین، از هر زمان دیگری آسان‌تر شده است.
بنابر اعلام یوتاب، امروزه حتی سازمان ­های سنتی مانند بانک­‌ها نیز تقریبا دیجیتالی شده­اند. هم­زمان با این پیشرفت در تکنولوژی و فرآیند دیجیتالی شدن کسب­ وکارها، ریسک­ های جدیدی هم ظهور پیدا کرده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر به نقل از انگجت، اگر چه اپل فایل‌های ذخیره شده بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس را رمزگذاری می‌کند، اما این کار در زمان تهیه نسخه پشتیبان از این اطلاعات برای ذخیره سازی بر روی سرورهای سرویس آی کلود رخ نمی‌دهد و لذا کاربران آیفون و آی پد نباید تصور کنند که داده‌های مذکور توسط اشخاص ثالث قابل دسترس نیست.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن

به گزارش همکاران سیستم، یکی از افزونه‌های نرم‌ افزاری پلتفرم WordPress حاوی نقص‌های امنیتی است که «به راحتی قابل سوءاستفاده» هستند و می‌توانند دسترسی کامل به سایت‌های اینترنتی آسیب‌پذیر را فراهم کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي

به گزارش مهر به نقل از انگجت، مایکروسافت سواستفاده از آسیب پذیری یادشده را تأیید کرده، اما می‌گوید این آسیب پذیری در حد محدودی است. این شرکت به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي

تروجان موبایلی فیک‌توکن با استفاده از صفحات ورود فیشینگ، تا کنون هزاران دستگاه تلفن همراه را آلوده کرده است.
تروجان‌ها، به عنوان یکی از خانواده‌های بدافزاری، به طور کلی برای نظارت پنهانی، کسب پایداری در سیستم هدف از طریق درپشتی‌ها و سرقت اطلاعات حساس مانند اطلاعات احرازهویت بانکی ایجاد می‌شوند. این نوع بدافزارها با نفوذ به رایانه‌های شخصی، اغلب از حفره‌های نرم‌افزاری برای انتقال به سیستم هدف استفاده می‌کنند و در فضای تلفن همراه، تروجان‌ها ممکن است از طریق برنامه‌های مخرب نصب، همراه با نرم‌افزارهایی با ظاهر غیرقانونی بسته‌بندی و یا به‌طور مستقیم از طریق فایل‌های APK نصب شوند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي

مرکز ماهر با صدور اطلاعیه ای، ادعای هک و نفوذ به وب‌سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را رد کرد.
اواسط هفته گذشته برخی سایت های خبری از هک و نفوذ به وب سایت وزارت ارتباطات و شرکتهای تابعه استانی این وزارت خانه خبر دادند.

ادامه مطلب